برگزیده ها

مازندمجلس: معاون عملیات و نجات هلال احمر از توقف جست و جو برای پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران- یاسوج، با تاریک شدن هوا خبر می دهد.

مازندمجلس:

 امروز برخی از رسانه ها خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه عملیات هوایی با استفاده از بالگردها برای پیدا کردن لاشه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج متوقف شده و عملیات فقط به صورت زمینی ادامه دارد. شاهین فتحی معاون عملیات و نجات هلال احمر در این مورد به اعتمادآنلاین می گوید: «در حال حاضر به دلیل تاریک شدن هوا عملیات جست و جو متوقف و به فردا موکول شده است اما فردا به محض روشن شدن هوا عملیات هوایی و زمینی از سر گرفته می شود و بالگردها تا وقتی که شرایط جوی مناسب باشد به پرواز برای جست و جو ادامه می دهند.»
فتحی ادامه می دهد: «دلیل توقف جست و جو در تاریکی این است که باید امنیت جست و جو گران را هم در نظر داشته باشیم. جست و جو در ارتفاع حداقل سه هزار متری و در شرایط بد جوی انجام می شود و ادامه جست و جو با تاریک شدن هوا می تواند جان جست و جو گران را به خظر بیندازد.»
او در مورد محدوده اجرای عملیات جست و جو می گوید: «این محدوده را سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می کند. در واقع ما هر نقطه ای که برایمان مشخص شود جست و جو می کنیم و تعیین این محدوده یک کار تخصصی است که بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.»
منبع: اعتماد آنلاین
عملیات ادامه محدوده هواپیمایی کشوری تعیین متوقف تاریک شرایط بالگردها زمینی پرواز موکول معاون هوایی