برگزیده ها

مازندمجلس: منابع خبری مدعی شدند که یک مقام ارشد دولت اردن احتمال از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با تهران را رد کرده است.

مازندمجلس: یک مقام ارشد دولت اردن احتمال برقراری روابط تجاری و اقتصادی با ایران را به خاطر اختلاف سیاسی موجود بین دو طرف رد کرد.
وبگاه «میدل ایست مانیتور» مدعی شد که یک مقام ارشد اردنی گفته که هیچگونه توافقنامه تجاری بین دو کشور وجود ندارد .ایران عضو سازمان تجارت جهانی نبوده و بنابراین، امکان از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی بین تهران و امان میسر نیست.
این در حالی است که «مجتبی فردوسی پور» سفیر ایران در اردن چندی قبل نسبت به از سرگیری کار کمیته مشترک بین ایران و اردن و تقویت روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرده بود. این کمیته آخرین جلسه خود را 12 سال قبل برگزار کرد.
برخی منابع رسانه‌ای اردن نیز چندی قبل اعلام کرد‌ند که هیأت پارلمانی اردن به ریاست «عاطف الطروانه» به‌زودی به تهران سفر می‌کند .
به گفته منابع پارلمانی اردن، الطروانه آخرین بررسی‌ها درباره این سفر و پرونده‌هایی که قرار است در تهران بررسی شود را مورد ارزیابی قرار داده و هدف از این سفر نیز بررسی امکان توسعه همکاری دو کشور و اطلاع یافتن از دیدگاه‌های ایران عنوان شده است.
در همین رابطه «محمد الظهراوی» نماینده پارلمان اردن و یکی از اعضای این هیأت گفت که اردن به طور رسمی عملیات جستجوی متحدان راهبردی جدید را آغاز کرده است.
الطراونه اخیرا در جلسه پارلمان تاکید کرد بررسی توسعه گزینه‌ها و ائتلاف‌های اردن بدون تحت تأثیر قرار دادن روابط استراتژیک این کشور با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، ضروری و مهم است.
روابط تجاری بررسی تهران الطروانه اقتصادی توسعه پارلمان پارلمانی منابع سرگیری برقراری کمیته امکان