برگزیده ها

مازندمجلس: هواپیمای تهران- یاسوج ۵۰ دقیقه بعد از پرواز از صفحه رادار ناپدید شد و در حالی عملیات جستجو برای دومین روز ادامه دارد که همچنان لاشه هواپیما پیدا نشده و جستجوی هوایی نیز متوقف شده است.

مازندمجلس:خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هواپیمای «ای تی آر ۷۲ – ۶۰۰ » متعلق به هواپیمایی آسمان ساعت هشت صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج «تیک آف» کرد و در حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.

مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

پس از شنیدن خبر سقوط هواپیما گروه‌های امدادی به منطقه احتمالی اعزام شدند اما نامشخص بودن نقطه سقوط جستجوها را بی‌ثمر کرده است. جلسه ستاد بحران استان‌ها نیز در منطقه دنا کوه سمیرم بدون هیچ مصوبه‌ای پایان یافت و جستجوها نیز تنها بر اساس گفته‌های شاهدان محلی انجام می‌شود.

عملیات جستجو در منطقه پادنای سمیرم در حال پیگیری است. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

خانواده های مسافرین این هواپیما، با اما و اگرهای فراوانی روز خود را به شب می رسانند و چشم انتظارند که شاید خبری و یا نشانه ای از عزیزانشان بیابند. با گذشت دو روز از این حادثه محل دقیق حادثه مشخص نیست و امدادگران در مسیرهای مختلف به جستجو می پردازند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

آخرین اخبار از این سانحه هوایی را در زیر می‌خوانید.

۲۰:۵۰ تیم اورژانس با یک راه بلد عازم«شهید» شد/حضور پررنگ تر ارتش و سپاه

به دنبال تداوم عملیات جست و جوی لاشه هواپیما از ساعتی قبل تیم اورژانس به همراه یک راه بلد با خودروی آفرود به منطقه صعب العبور روستای شهید اعزام شد.

۲۰:۱۳ جلسه استاندار اصفهان با فرمانده هوانیروز ارتش

استاندار اصفهان امروز برای هماهنگی بیشتر به منظور اعزام بالگرد به منطقه حادثه، با فرمانده هوانیروز ارتش جلسه داشت.

۲۰:۱۲ سردار رمضان شریف: پهپادهای سپاه در منطقه سقوط هواپیما هستند

سخنگوی سپاه با اشاره به فعال بودن پهپاد سپاه در منطقه سقوط هواپیمای ATR گفت: شرایط نامساعد جوی کشف محل دقیق سقوط هواپیما را برای پهپادها دشوار کرده است. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

۲۰:۰۰ تکاوران تیپ ۶۵ نوهد به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند

بنا به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا تشکیل شد. تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.

فردا صبح تیم های تکاور تیپ ۶۵نوهد به مناطق صعب العبور صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز خواهند کرد. فرمانده هوانیروز نیز امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا را در عملیات جستجو همراهی می کند.

۱۹:۲۷ حضور عوامل امدادرسانی در محل سقوط هواپیمای ATR72 آسمان

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید.

۱۹:۱۲ لاشه هواپیما پیدا نشده است/اعلام اخبار موثق از سوی ستاد بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر پیدا شدن لاشه هواپیما را تکذیب کرد و گفت: اخبار موثق از سوی ستاد مدیریت بحران در منطقه اعلام خواهد شد.

۱۹:۰۸ استاندار کهگیلویه و بویراحمدخبرمشاهده قطعاتی ازهواپیما را رد کرد

علی محمد احمدی افزود: مه و ابرهای متراکم در ارتفاعات امکان تشخیص اینکه این شی مربوط به هواپیما باشد را سخت می کند. وی بیان داشت: جستجو در این مکانها با توجه به بارش زیاد برف و کمی دید، باید با بالگردهای قدرتمند تری انجام شود.

۱۹:۰۵ اخذ ۱۵۰۰ عکس از محل حادثه/ تصاویر ماهواره ای روس کاربرد ندارد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون ۱۵۰۰ قطعه عکس با استفاده از پهپادها از محل سانحه گرفته شده است که به دلیل شرایط جوی منطقه، عکس ها از وضوح کافی برخوردار نیستند. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.

۱۹:۰۰ فرماندار سمیرم خبر داد: تکذیب پیدا شدن لاشه هواپیما/ نشست مدیریت بحران در حال برگزاری است

۱۸:۵۲ اظهارات ضد و نقیض مسئولان در خصوص پیدا شدن لاشه هواپیما

در حالیکه دقایقی پیش در فیلم منتشر شده از فرماندار سمیرم که در جمع مردم معترض در پادنا سخنرانی می کند، خبر از پیدا شدن قطعاتی از لاشه هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه را می دهد، مسئولان استانداری اصفهان، این مطلب را رد کرده اند.

۱۸:۲۶ لکه سیاه دیده شده مربوط به هواپیمانبود/هزاران نگاه چشم انتظار دنا

 لکه سیاه دیده شده توسط بالگردها مربوط به هواپیما نبود و جستجوها بدون یافتن هیچ نشانه ای ادامه می یابد. مشروح گزارش را اینجا بخوانید.

۱۸:۰۷ فیلم/ وزیر راه و شهرسازی عملیات جستجو برای هواپیمای یاسوج را تشریح کرد

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۷:۰۲ بررسی مسیر هواپیمای آسمان با حضور کمک خلبان در ارتفاعات دنا

استاندار اصفهان از بررسی مسیر عبور هواپیمای آسمان در این منطقه با حضور کمک خلبان این هواپیمائی در ارتفاعات دنا خبر داد. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.

۱۶:۵۰ فیلم/ لحظه مواجهه وزیر راه با خانواده قربانیان سانحه هواپیمای تهران-یاسوج


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۶:۴۲ محل تقریبی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص شد

روابط عمومی ارتش اعلام کرد: مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR در اقدامی هم افزا از طریق دفتر وابسته نظامی ارتش با مقامات دفاعی روسیه  در اختیار نماینده ستاد بحران کشور قرار گرفت.

۱۶:۳۹ محدوه جستجوی هواپیما۹۰کیلومتراست/هیچ خبری ازمردم مخفی نمی شود

وزیر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جستجوها برای یافتن هواپیما در محدوه ۹۰ کیلومتر مربع در ارتفاعات دنا ادامه دارد. بقیه اظهارات آخوندی در جلسه اضطراری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد را اینجا بخوانید.

۱۶:۲۲ هیچ نشانه ای از محل سقوط احتمالی یافت نشد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه جست وجوی زمینی برای یافتن لاشه هواپیما علی رغم پیش بینی بارش برف سنگین در منطقه دنا خبر داد.

۱۶:۱۲ عملیات جست و جوی زمینی با وجود بارش ها متوقف نمی شود

۱۵:۵۲ جست و جوی هوایی متوقف شد/تداوم تجسس زمینی

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سمیرم، با تشدید وضعیت وزش باید در مناطق کوهستانی عملیات جست و جوی هوایی با بالگرد متوقف شده است و تجسس به صورت زمینی ادامه دارد.

عملیات جست و جو از سوی گروه های تخصصی با حضور در مناطق احتمالی به ویژه قله دنا در حال پیگیری است.

۱۵:۴۲ هنوز هیچ اثری از لاشه هواپیما دیده نشده است/ادامه تجسس

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تا این لحظه به دلیل فشار باد و برودت مناطق احتمالی تنها بالگردهای سازمان اورژانس کشور در منطقه به تجسس پرداختند. تا ساعت ۱۵:۳۰ هیچ رد و یا نشانی از لاشه هواپیما رویت نشده است.

۱۴:۵۰ نخستین تصاویر هوایی از محل احتمالی سقوط هواپیما


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۴:۵۰ هنوز نشانه ای از لاشه هواپیمای سانحه دیده یاسوج پیدا نشده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز نشانه ای از لاشه هواپیمای سانحه دیده یاسوج پیدا نشده است.

۱۴:۴۹ شرایط جوی از امشب در پادنا پایدار می شود/بارش برف در روز چهارشنبه

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: شرایط جوی از امشب در پادنا پایدار می شود. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.

۱۴:۳۷ جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیما همچنان ادامه دارد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: ۴۵ تیم عملیاتی در منطقه برای جستجو آماده شده اند و همچنین دو بالگرد و چند گروهی پهبادی در حال بررسی منطقه هستند.

۱۴:۱۹ حرکت یخ نوردان نهاوندی به سمت ارتفاعات دنا آغاز شد

تیمی مجهز از یخ نوردان استان همدان و شهرستان نهاوند برای یافتن هواپیمای گمشده در دنا صعود به این قله را آغاز کردند.

۱۳:۵۷ بالگرد امدادی برای بررسی لکه سیاه در تصاویر پهبادها به محل اعزام شد

بالگرد امدادی برای بررسی لکه سیاه دیده شده در تصاویر پهبادها به محل اعزام شد.

روابط عمومی اورژانس کشور نیز  با اعلام پرواز اضطراری بالگرد اورژانس کشور جهت بازدید از نقطه ای که خبر از رویت لاشه هواپیما به گوش رسیده است، گفت: هنوز رویت تکه های هواپیما مورد تایید نیست.


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۳:۴۷ پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید نمی کنم

سخنگوی سازمان هواپیمائی کشور گفت: پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید نمی کنم. جعفرزاده اظهار داشت: خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را تایید نمی کنم.

وی با تاکیدبر اینکه روال ما این است که اخبار مستند در این خصوص باید از مدیرکل دفتر نظارت بر هوانوردی دریافت شود، گفت: روال بررسی سانحه این است که از تیم بررسی سانحه اخبار درست را دریافت کنیم.

۱۳:۳۹ لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است/لکه سیاه جدید یک احتمال است

مدیرعامل هلال احمر اصفهان گفت: لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است. محسن مومنی در خصوص پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج اظهار داشت: این مسئله قطعی نیست و مانند دیگر مکان ها این هم یک احتمال است.

وی با اشاره به اینکه من در هلی کوپتری که مسئولان کهکیلویه نیز حضور داشتند، بودم و فقط در این منطقه یک لکه سیاه دیده شد، افزود: هیچ چیزی قطعی نیست و نباید با چنین خبرهایی مردم را دچار نگرانی کنیم.

۱۳:۲۶ برخی منابع غیر رسمی خبر می دهند: یافتن لاشه هواپیما در ارتفاعات بیده دنا

برخی منابع خبری و رسانه ها از پیدا شدن قسمت هایی از لاشه هواپیما در ارتفاعات منطقه بیده دنا خبر داده اند. با این حال این خبر هنوز از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده است.

۱۳:۲۱ مشاهده اجسامی در محل احتمالی حادثه از سوی مردم محلی

مردم محلی از مشاهده اجسامی در محل احتمالی حادثه خبر داده اند.

۱۲:۵۹ فیلم/ جستجوی هوایی برای یافتن هواپیمای گمشده در دنا


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۲:۵۸ نمونه گیری ازخانواده های مسافران هواپیمای تهران - یاسوج آغاز شد

با تشکیل کمیته مدیریت بحران اداره کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروز نمونه‌گیری از خانواده‌های مسافران سانحه هوایی با همکاری تیم اعزامی از پزشکی قانونی استان فارس آغاز شد.

۱۲:۵۶ ATR نقص فنی نداشت/ فرضیه علت سقوط هواپیما

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه هواپیمای «ای تی آر» نقص فنی نداشته است، فرضیه علت بروز حادثه سقوط هواپیما را تشریح کرد. توضیحات محمدرضا رضایی کوچی را اینجا بخوانید.

۱۲:۴۴ دو گروه تشخیص هویت جانباختگان حادثه به پادنا اعزام شد

۱۲:۴۴ دعوت از کوهنوردان فاتح اورست/بررسی مناطق احتمالی فرود اضطراری

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر بسیج کردن تمامی نیروهای امدادی هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای بومی و محلی، از کوهنوردان حرفه ای برای بررسی قله ها دعوت شده است. ادامه خبر را اینجا ببینید.

۱۲:۴۳ استیضاح «آخوندی» تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

غلامرضا تاجگردون از درخواست برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد. جزئیات را اینجا بخوانید.

۱۲:۳۰ تصویربرداری از مناطق احتمالی سقوط برای پهبادها غیرممکن شده است

محسن مهرعلیزاده که اکنون در منطقه پادنای سمیرم حضور دارد با اشاره به اینکه هنوز هم تاکید دارم که نیروی امدادی اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و مرکز بهداشتی به اندازه کافی در منطقه حضور دارد، اظهار داشت: هر لحظه امکان پیدا شدن لاشه وجود دارد و باید نیروی های اعزامی برای خارج کردن اجساد اقدام کنند.

استاندار اصفهان افزود: به دلیل حاکم بودن مه شدید در منطقه امکان رصد و بررسی دقیق وجود ندارد. پهبادهای زیادی نیز در حال تصویربرداری از منطقه هستند اما وجود مه غلیظ امکان تصویربرداری را غیرممکن کرده است.

۱۲:۲۸ مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به مهر گفت: تاکنون درچهار نقطه جستجو شده اثری از هواپیما یافت نشده است

۱۲:۱۴ به علت کولاک شدید در دنا؛ جستجوی هواپیما توسط یخ نوردان آغاز نشده است

۱۲:۱۴ شورای مدیریت بحران در دنا با حضور وزیر راه تشکیل شد

۱۱:۳۹ محل سقوط هواپیما درارتفاع بالای۳۷۰۰متری است/جستجودر۲۰کیلومتر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: محل مشخص شده سقوط هواپیما در ارتفاع بالای ۳۷۰۰ متری است. جهانبین در گفتگو با خبرنگار مهر، در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای یاسوج افزود: تیم تخصصی این محل را در محدوده ای به وسعت حدود ۲۰ کیلومتر مشخص کرده است.

۱۱:۳۳ نقاط جدید احتمالی بزودی مشخص می شود/عدم پیدا شدن لاشه در نقاط قبلی

محسن مومنی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص عملیات جست و جو در مناطقی که صبح به عنوان مناطق احتمالی سقوط هواپیما از سوی سازمان هواپیمائی اعلام شده بود، اظهار داشت: ما تاکنون در این محل ها لاشه را پیدا نکرده ایم اما عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص نقاط جدید احتمالی هم گفت: تا دقایقی دیگر نقاط جدید مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۱:۲۲ احضار «آخوندی» به مجلس در پی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج

صدیف بدری از جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی برای بررسی علل سقوط هواپیمایی ATR خبر داد.

۱۱:۱۹ وزیر راه و شهرسازی: علت سقوط هواپیمای یاسوج درابهام کامل است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا این لحظه علت خارج شدن هواپیما از رادار و سقوط هواپیما در ابهام کامل است. ادامه اظهارات آخوندی را اینجا بخوانید.

۱۱:۰۵ لاشه هواپیما هنوز شناسایی نشده است

عملیات جست و جو حاکی از آن است که لاشه هواپیما در مناطقی که احتمال آن می رفت هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد، پیدا نشد و باید مناطق دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: از صبح امروز تاکنون در چندین مرحله پهباد بر فراز کوه های دنا به پرواز در آمد اما هنوز محل سقوط هواپیما شناسایی نشده است. رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم به رسانه ها گفت: در پی جست و جو در پنج نقطه ای که اطلاعات آن از قبل داده شده بود هیچ اثری از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج نیست.

۱۱:۰۰ فیلم/تلاش برای پرواز بر فراز دنا


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۰:۵۷ بازگشایی گردنه بیژن/ محدودیت تردد در مسیر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی گردنه بیژن به عنوان نقطه دسترسی به پادنا خبر داد.

۱۰:۳۲ فیلم/ بازدید هوایی وزیر راه از محل وقوع سانحه

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۰:۲۶ تصاویری از امدادرسانی در محل سقوط هواپیمای ATR۷۲ آسمان

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا و اینجا کلیک کنید.

۱۰:۲۰ شناسایی محل دقیق  سقوط هواپیما از طریق ماهواره

معاون سازمان فضایی کشور گفت: تصاویر و ساعت دقیق سقوط هواپیما را نداشتیم، برای یافتن محل دقیق سقوط  از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

۱۰:۰۹ تیم فرانسوی در راه ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: تیم فرانسوی عازم ایران، شامل  ۳ نفر کمیسیون بررسی سوانح و ۴ نفر از کارخانه سازنده هواپیمای مسافربری است. جعبه سیاه هواپیما را نیز این گروه بررسی می کنند. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.

۱۰:۰۷ با وجود وزش باد بالگردها عملیات جستجو را ادامه می دهند

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: با وجود وزش باد بالگردها عملیات جستجو را ادامه می دهند.

۱۰:۰۵ رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا: در حال حاضر ترافیک در محور یاسوج - سمیرم پرحجم است

۱۰:۰۰ وزیر راه و شهرسازی وارد یاسوج شد

۰۹:۵۵ برخی گروههای امدادی و کوهنوردی به ۱۵۰ متری نقطه مشخص شده رسیدند

۰۹:۴۵ ویدیوی اختصاصی مهر؛ حرکت نیروهای تخصصی برای یافتن هواپیمای سقوط کرده تهران-یاسوج

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۰۹:۳۵ احتمال بارش برف در پادنای سمیرم/ وزش باید تشدید می شود

احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی سمیرم وجود دارد و وزش باد نیز در این مناطق رو به افزایش است.

۰۹:۲۳ فراهم شدن شرایط گشت زنی با بالگرد/استفاده از پهپاد برای جست‌وجو

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، از فراهم شدن گشت زنی هوایی با استفاده از بالگرد در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای ای تی آر آسمان خبر داد. برای خواندن مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

۰۹:۲۱ فیلم اختصاصی مهر؛ صعود به نغل برای جستجوی هواپیمای یاسوج

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۰۹:۱۶ استقرار سه تیم ویژه جست و جو در ارتفاعات سه هزار متری

تیم های مختلف تجسس در پادنای سمیرم کار جست و جو را از ساعات اولیه صبح آغاز کرده اند و با توجه به دشواری شرایط جوی، هم اکنون سه گروه سپاه، تیم های واکنش سریع و کوهنوردان مشغول فعالیت در این منطقه هستند.

۰۸:۵۴ اعمال محدودیت ترافیکی محور سی سخت به بیده در سمیرم

قرارگاه انتظامی و امدادی پلیس اصفهان از اعمال محدودیت ترافیکی محور سی سخت به بیده در سمیرم خبر داد.

۰۸:۵۳ فعالیت ۳۰ نیروی امدادی چهارمحالی برای جستجو هواپیما

معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰ نیروی امدادی چهارمحال و بختیاری برای جستجو هواپیمای یاسوج خبر داد.

۰۸:۴۵ آخوندی عازم یاسوج شد

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

۰۸:۴۲ اعزام بالگرد ارتش به منطقه

سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست‌وجوی هواپیما به پرواز درآمد اما به وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست‌وجو به منطقه برسد.

۰۸:۴۰ دشوار شدن فعالیت برای بالگردهای اورژانس

لحظه به لحظه بر توده های پرفشار ارتفاعات دنا افزوده می شود و شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است.


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۰۸:۱۶ استقرار پهپادها در منطقه/شرایط هنوز برای پرواز مساعد نیست

پهپادهایی در منطقه دنا مستقر شده اند که اگر شرایط مساعد شود آماده پرواز برای جست و جوی لاشه هواپیما هستند.

۰۸:۰۶ آغاز عملیات جستجوی زمینی و هوایی برای یافتن لاشه هواپیما در دنا

با مساعد شدن وضعیت جوی، عملیات جستجوی زمینی و هوایی برای یافتن لاشه هواپیما آغاز شد. یک فروند بالگرد هلال احمر از صبح امروز در حال گشت زنی در ارتفاعات برای یافتن اثری از هواپیماست. همچنین تیم های کوهنورد  و یخ نورد نیز در حال صعود به ارتفاعات صعب العبور دنای شمالی هستند.

۰۸:۰۶ تمرکز جست و جوی لاشه هواپیما در روستای نقل است/اعزام بالگرد

مدیرعامل هلال احمر اصفهان گفت: تمرکز جست و جوی لاشه هواپیما در روستای نقل است.

همچنین تیم‌تخصصی نجات کوهستان هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با یک فروند بالگرد به منطقه‌ای که هواپیما در آن سقوط کرده است، اعزام شد.


مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۰۸:۰۰ آغاز دومین روز تلاش برای یافتن لاشه هواپیما از ۵ صبح امروز

فرماندار شهرستان سمیرم با اشاره به آغاز عملیات جستجو از ساعت پنج صبح امروز گفت: این عملیات در قالب اکیپ های مختلف در حال انجام است.

۰۷:۵۷ تیمهای تخصصی امداد و کوهنوردان در راه صعود به ارتفاعات دنا

مدیر عامل آتش نشانی یاسوج گفت: تیمهای تخصصی امداد و تیم کوهستان آتشنشانی و کوهنوردان در راه صعود هستند.

محمد رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در منطقه احتمالی سقوط هواپیما افزود: بارش در منطقه قطع شده اما ورزش باد در منطقه شدید است و این امر امدادرسانی با بالگرد را مشکل می کند.

۰۷:۰۳ جزییات اقدامات گروه‌های یازده‌گانه بررسی سانحه هوایی یاسوج

معاون مدیرکل ایمنی پرواز سازمان هواپیمایی کشوری زیرساخت های قانونی و نحوه تشکیل گروه های یازده گانه بررسی سانحه هوایی پرواز تهران ـ یاسوج را تشریح کرد.

برای خواندن مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

۰۵:۴۵ فیلم/ آغاز عملیات جستجو توسط اورژانس

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱:۴۵ فرماندار سمیرم: جستجو در مناطق هموار ادامه دارد

 ۱:۳۰ تعمیر اساسی موتورهای«ATR» اخیرا در سوئد و فرانسه

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان با تاکید مجدد بر عدم نقص فنی هواپیما گفت که اخیرا  هر دو موتور این هواپیما یکی در سوئد و یکی در فرانسه، چک و تعمیر اساسی شده است.

برای خواندن مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

۲۳:۵۵ جلسه هماهنگی متخصصان هوایی در بخشداری بیده

هم اکنون جلسه هماهنگی و سازماندهی تجسس، نجات و بررسی سانحه توسط تیم‌های تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هواپیمایی آسمان در بخشداری بیده از توابع سمیرم در حال برگزاری است.

۲۳:۰۱ منطقه احتمالی سقوط هواپیما مشخص شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه منطقه تقریبی سقوط هواپیما تا حدودی مشخص شده است گفت: هماهنگی های لازم برای اعزام کارشناسان سازمان به منطقه در حال انجام است.

برای خواندن مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

۲۲:۴۰ فیلم/ پاسخ به اینکه چرا سیستم مکان یاب هواپیما ( ELT ) عمل نکرد؟

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۲۲:۳۵ اطلاعیه پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد

در این اطلاعیه اعلام‌شده که خانواده‌های محترم مسافرین سانحه سقوط هواپیمای مسافربری  تهران- یاسوج جهت تسریع در اعلام تشخیص هویت جان‌باختگان لطفاً در اسرع وقت جهت آغاز اقدامات تشخیصی و بررسی‌های ژنتیکی با شماره تماس ۰۹۳۶۸۷۴۰۲۱۵ واحد روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تماس حاصل فرمایید.

۲۲:۰۶ گروه‌های تخصصی کوهنوردی صبح دوشنبه به‌وسیله بالگرد به محل اعزام می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه‌های تخصصی کوهنوردی دوشنبه صبح با بالگرد به ارتفاعات و محل‌های مشخص‌شده اعزام می‌شوند.

وی افزود: مسئولان هواپیمایی کشور و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز به محل رسیدند.

۲۱:۱۵ معاون وزیر راه از حضور امدادگران در منطقه خبر داد

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات گفت: تیم تجسس و نجات به همراه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به سمت منطقه سانحه اعزام شدند که طی ساعات آینده به منطقه خواهند رسید. امیدواریم دوشنبه با مساعد شدن شرایط جوی بتوانیم با استفاده از بالگرد و پهپاد، عملیات جستجو و نجات را ادامه دهیم.

۲۰:۴۲ سه‌نقطه برای جستجوی هواپیمای یاسوج مشخص‌شده است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقاطی که برای جستجو مشخص‌شده در سه ضلع منطقه هستند که احتمال سقوط در آن‌ها بیشتر است.به‌احتمال‌زیاد هواپیمای مسافربری در یکی از این اضلاع سقوط کرده است.

۲۰:۳۲ ردیابی تیم‌های هلال‌احمر در نقاط احتمالی سقوط هواپیما

مدیرعامل هلال‌احمر اصفهان از ردیابی تیم‌های هلال‌احمر در نقاط احتمالی سقوط هواپیما در سمیرم خبر داد.

۲۰:۲۵ توقف عملیات جستجوی هواپیما/آغاز عملیات از ساعات اولیه صبح

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: لحظاتی پیش عملیات جستجو متوقف و این موضوع در ساعات اولیه صبح دوشنبه ادامه خواهد یافت.

۲۰:۱۹ مکان سقوط هواپیما با گذشت ۱۰ ساعت هنوز مشخص نیست

با گذشت ۱۰ ساعت از سقوط هواپیمای یاسوج هنوز محل سقوط هواپیما مشخص نشده است و گروه‌های امدادی در منطقه سردرگم هستند.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

۱۹:۲۵ ورود سگ‌های جستجوگر هلال‌احمر به منطقه

چندین قلاده سگ زنده یاب و جستجوگر هلال‌احمر برای کمک به نیروهای امدادی وارد منطقه سقوط هواپیما شدند.

۱۹:۱۷ اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد و آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان،  در پی جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا، دوشنبه ۳۰ بهمن تا چهارشنبه دوم اسفندماه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

۱۹:۰۸ تداوم جست‌وجوی لاشه هواپیما با بالگرد در صبح

رئیس سازمان امداد و نجات از تداوم جست‌وجو برای پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج با استفاده از بالگرد در صبح خبر داد. مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه با آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر، عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما در سمیرم از همان ابتدا آغاز شد، اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۵ تیم با تجهیزات کامل مشغول به جست‌وجو در منطقه هستند.

وی ادامه داد: در صورت دستور رئیس ستاد مدیریت بحران برای توقف عملیات جست‌وجو، این عملیات متوقف خواهد شد.

۱۹:۰۷ آمادگی هوانیروز برای اعزام بالگرد به محل حادثه سقوط هواپیما

فرمانده پایگاه چهارم رزمی اصفهان گفت: از دقایق اولیه حادثه، بالگردها را مهیای پرواز کرده‌ایم اما متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی، موفق به پرواز نشده‌ایم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

علی عفیف با اشاره به بارندگی در مناطق کوهستانی سمیرم ادامه داد: متأسفانه شعاع دید در این منطقه کمتر از ۲۰۰ متر گزارش می‌شود. درصورتی‌که اوضاع جوی هوا بهتر شود، صبح تیم‌هایمان را به محل تقریبی حادثه اعزام خواهیم کرد.

۱۸:۵۷ استاندار کهکیلویه و بویراحمد: دید افقی به ۲۰۰متر رسیده است

استاندار کهکیلویه و بویر احمد در خصوص تداوم جست‌وجوی لاشه هواپیما، اظهار داشت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه امکان دسترسی به منطقه میسر نبوده است که تیم زمینی هم به منطقه اعزام‌شده است.

وی ادامه داد: باوجود بهره‌گیری از توان محلی و مردم منطقه، اما همچنان به دلیل شرایط نامساعد جوی نتوانسته‌ایم مکان دقیق حادثه را مشخص کنیم. استاندار کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات جست‌وجو بااین‌وجود متوقف نشده است و انتظار داریم در مدتی کوتاه بتوانیم لاشه را پیدا کنیم.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران کشور هم برای پیمایش در برف در حال اعزام به محل حادثه است.

۱۸:۰۲ دستور دادستان کل کشور

دادستان کل کشور با صدور پیامی، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج، از معاون حقوق عمومی خواست با تشکیل کارگروهی علت حادثه را بررسی کند.

۱۷:۲۳ حضور ۷۰کوهنورد متخصص در پادنا

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: تاکنون ۷۰ کوهنورد متخصص به این منطقه اعزام‌شده‌اند و امیدواریم بتوانیم جست‌وجو را ادامه دهیم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۱۶:۴۰ بر اساس اعلام بیمه ایران هواپیمای ATR پرواز تهران - یاسوج تحت پوشش بیمه ایران بوده است

۱۶:۳۴ درخواست از کمپانی ای‌تی‌آر برای اعزام نماینده به ایران

وزیر راه: با کمپانی ATR تماس گرفته‌ایم کارشناسان خود را بابت ارزیابی حادثه به ایران اعزام کنند تا نظر خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.

۱۶:۲۹ آخوندی: ادعای نقص هواپیما قابل استناد نیست

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست و لاشه هواپیما پیدا نشده است. ۷۰ کوهنورد به نقاط احتمالی سقوط هواپیما اعزام می‌شوند.

۱۶:۲۴ لیست قطعی مسافران

هواپیمایی آسمان لیست اسامی مسافرین پرواز شماره ۳۷۰۴ مسیر تهران – یاسوج را منتشر کرد :

۱)-  خلیل آهنگران

۲)-  احمد   چرمیان

۳)- سید رضا  فاطمی طلب

۴)_ آرش قنبری کرمانشاه

۵)- اردشیر راد

۶)- سید بهزاد   سیادتی

۷)- سید کرم اله صالحی پرور

۸)- حامد امیری

۹)- محمدهادی فهیمی هانزایی

۱۰)- ابوالقاسم فرهمندی

۱۱)- مهدی جاوید پور

۱۲)- عبدالاحد مرادی

۱۳)- فرهاد  آرامش نیا

۱۴)- سلمان آذری

۱۵)- فاطمه  دالوند

۱۶)- کوثر هردانی

۱۷)- محمد کبیریان

۱۸)- علیرضا کلهر

۱۹)- حامد مهدوی

۲۰)- مژگان نظری

۲۱)- جلال الدین امیری پور

۲۲)- حسین رستمی

۲۳)- مریم عابدی

۲۴)- احمد انوری

۲۵)- محمدحسین برزگری

۲۶)- رویا  داخته

۲۷)- مجید اسلامی

۲۸)- مهدی قرالی

۲۹)- حسن رضا قرلاغی

۳۰)- ژیلا   قلی پور

۳۱)- زهرا  ایمانی مهر

۳۲)-  عبدالرضا  کردی

۳۳)- محمد  نجات

۳۴)-  سید نقی نشاطی فر

۳۵)- عبدالکاظم   نیسی

۳۶)-  محمد صادق نوری

۳۷)- امیر  پورشعبان

۳۸)- رحمت اله صالحی پرور

۳۹)- بهروز شریف کاظمی

۴۰)- پریسا سوهانی

۴۱)- شاهبد یاری پور

۴۲)- شاهپور یاری پور

۴۳)- غلامعلی احمدی

۴۴)- میلاد  علی پور

۴۵)- محسن   الله ویران زاده

۴۶)- افشین  انصاری

۴۷)- سید ایلیا دانشی

۴۸)- سید طاها دانشی

۴۹)- محمد عیدی نیا

۵۰)- علی فرزانه

۵۱)-  حمیدرضا هراوندخانی

۵۲)- عزت اله حق شناس

۵۳)-  ابراهیم  جعفریان سی سخت

۵۴)-  نرگس  خوبانی

۵۵)- علی اکبر  نجمامی سخویدی

۵۶)- کرامت نرگس نژاد

۵۷)- محمدهادی نژاد صداقت

۵۸)- مصطفی رضایی

۵۹)- سیدابراهیم ساداتی

۶۰)-  محمدمهدی  سمیعی نصرآبادی

اسامی کادر پروازی ATR۷۲

١-کاپیتان حجت الله فولاد

٢-خلبان دوم کاوه خلیلی

٣- سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی

٤- مهماندار بهنام ‎رضایی نیارکی

اسامی کادر امنیت پرواز

۱- محمود بهشتی

۲- فرهاد معصومی

اخبار قبلی این حادثه را اینجا و اینجا بخوانید.

این گزارش در حال تکمیل است...

هواپیما منطقه هواپیمای اینجا یاسوج عملیات ادامه جستجو اعزام بررسی بالگرد احتمالی حادثه تهران بویراحمد اصفهان هواپیمایی دانلود نمی‌کند سمیرم آن‌را ویدئو پشتیبانی video سانحه کهگیلویه ارتفاعات پرواز هوایی استان بحران بخوانید شرایط یافتن مناطق امدادی اعلام شهرسازی اورژانس آسمان مدیریت تخصصی جستجوی هلال‌احمر اینکه آخوندی تصاویر کشوری امداد عمومی افزود امروز جزئیات نیروی اشاره استاندار متوقف زمینی اظهار مشروح جست‌وجو مرورگر امکان نیروهای احتمال تایید قانونی کوهنوردان تشکیل پزشکی پادنا گروه‌های کوهستانی مسئولان اولیه دوشنبه نشانه فعالیت اخبار استفاده تداوم تاکنون وضعیت تقریبی گزارش بالگردهای بالگردها خبرنگار هوانیروز فرمانده جستجوها نماینده هماهنگی پادنای مساعد ساعات خواندن جست‌وجوی مسافران روستای مسافربری درخواست کهکیلویه جمعیت مجلس مشخص‌شده تیم‌های کارشناسان فروند بتوانیم محدودیت نوردان اکنون تصویربرداری پهبادها کمیسیون همچنین همچنان اعزامی مدیرکل اداره شناسایی کوهنوردی یاسوجمرورگر هوانوردی امدادرسانی بختیاری دستور مختلف مربوط تشخیص پهپادها نامساعد مسافرین پهپاد چهارمحال نزاجا خلبان هواپیمائی العبور اطلاعیه دشوار تشریح اظهارات بیشتر دقایقی mp4۰۸ خانواده تمرکز پیگیری مشغول اختصاصی همراه ترافیک فرانسوی mp4۰۹ فراهم اعمال کوهستان امدادگران استقرار ترافیکی اعلام‌شده متأسفانه متخصص تعدادی باختن جستجوگر کوهنورد کمپانی محمدهادی استان‌ها صالحی استناد ادعای ردیابی فرودگاه کرده‌ایم اطلاعات بخشداری اساسی اقدامات شماره مطابق درباره امیدواریم معاون می‌شوند رادار تیمهای مناطقی روابط بازدید قطعاتی گمشده شهرستان رسیده تکذیب مومنی خواهند دریافت آسمانبرای آماده فرماندار انتظار اضطراری کیلومتر mp4۱۶ منتشر تشدید پایدار استاستاندار نشانی برگزاری جانشین رسانه گفتگو شورای است۱۲ انتظامی محدوه عنوان گردنه بازگشایی mp4۱۰ اطلاع تاکید غیرممکن نعمتی دنامرورگر اجسامی مشاهده سرتیپ خانواده‌های استیضاح تکاوران عمران فرضیه دسترسی