برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران پایگاه یا حضور نظامی در سوریه ندارد، گفت: ما از عملکرد دولت های عراق و سوریه راضی هستیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اظهاراتی در باشگاه مباحثه والدای در روسیه تاکید کرد: این کشور پایگاه یا حضور نظامی در سوریه ندارد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به تلاش های ایران و روسیه برای تحقق اهداف مشترک و برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد: اکنون می توانیم از شکست داعش در منطقه سخن بگوییم. داعش مناطق تحت سیطره خود را در عراق و سوریه از دست داده است اما تهدیدات ناشی از آن همچنان وجود دارد.

وی افزود: برای حل مشکل تروریسم و افراط گری باید تلاش های جمعی مشترک آغاز شود. ما از عملکرد دولت های عراق و سوریه راضی هستیم.

ظریف تصریح کرد: خشونت در یمن از آنجا نشأت گرفت که تصور می شد می توان از طریق راه حل نظامی به پیروزی رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: ورود خشونت های یمن به چهارمین سال خود نشان می دهد نمی توان از راه نظامی موضوع را حل کرد بلکه حل موضوع از طریق گفتگوی جامع امکان پذیر است.

وی گفت:  همه باید اذعان کنند که هیچ کس نمی تواند منطقه خلیج فارس را تحت سیطره خود در آورد بلکه همه باید با یکدیگر تعامل کنند.

نظامی سوریه خارجه منطقه سیطره خشونت مشترک موضوع روسیه پایگاه ندارد والدای تاکید