برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: آئین نامه تأمین امنیت اجتماعات و راهپیمایی های قانونی مصوب هیئت وزیران در حوزه سیاسی در حال تدوین است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مصوبات دهمین جلسه این کمیسیون، گفت: در این جلسه تقاضای پروانه مجمع اصلاح طلبان خراسان رضوی طرح و اتخاذ تصمیم موکول به گزارش تکمیلی در جلسات بعدی شد.

وی افزود: گزارش مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی مطرح و تا جلسه آتی کمیسیون مراعا ماند.

سرمست ادامه داد: در این جلسه گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی تصویب و مقرر شد در مهلت قانونی یعنی تا ۱۴ خرداد ۹۷ نسبت به تصویب آن بر اساس ماده ۲۲ قانون اقدام نمایند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: درخواست جامعه زنان انقلاب اسلامی در جلسه کمیسیون مطرح و با توجه به گذشت زمان متنابه از برگزاری مجمع عمومی و اینکه براساس ماده ۲۲ قانون احزاب مکلف هستند خود را با شرایط و مقررات جدید تطبیق داده و حداکثر تا ۱۴ خرداد ۹۷ برای این امر مهلت دارند، به جامعه زنان انقلاب اسلامی ابلاغ می شود تا مطابق قانون خود را با قانون جدید تطبیق داده و مراتب را برای رسیدگی به این کمیسیون اعلام نمایند.

وی افزود: تقاضای تشکل در شرف تأسیس جامعه اسلامی مدیران ایران مطرح و صرف نظر از تأخیر در پیگیری تقاضای تأسیس از سوی متقاضیان با توجه به حاکمیت قانون جدید و ضرورت انطباق با آن به متقاضیان تأسیس جامعه اسلامی مدیران ایران ابلاغ می شود تا در مهلت قانونی نسبت به تکلیف شرایط خود با ماده ۲۲ قانون اقدام کنند.

سرمست با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی کشور گفت: در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی و قانون احزاب و منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهور و رویکرد مثبت دولت و وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب نسبت به راهپیمایی و تجمعات قانونی در حوزه سیاسی وزارت کشور اقدامات و پیگیری هایی در حال انجام است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب اضافه کرد: اقداماتی از قبیل جلسات مستمر و منظم که با حضور نمایندگان سازمان های ذیربط و نمایندگان خانه احزاب به منظور تهیه و تدوین پیش نویس لایحه ۲۷ قانون اساسی و به موازات آن اصلاح آئین  نامه تأمین امنیت اجتماعی و راهپیمایی های قانونی مصوب هیئت وزیران در حوزه سیاسی تشکیل شده و در حال تدوین این آئین نامه ها با هدف تسهیل گری و پاسخگویی متناسب با حقوق شهروندی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه مثبت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، رسیدگی و صدور مجوز برای تجمعات طبق روال توسط استانداری ها انجام می شود.

قانون کمیسیون احزاب اسلامی قانونی گزارش جامعه سرمست عمومی اساسی تقاضای تدوین تأسیس رسیدگی مدیران پیگیری شهروندی سیاسی نمایندگان تجمعات وزارت ابلاغ متقاضیان اقدام جلسات افزود اصلاح اشاره امنیت تصویب خرداد شرایط انقلاب نمایند تأمین تطبیق