برگزیده ها

مازندمجلس: لندن فردا (چهارشنبه) میزبان گفت‌وگوی دوره‌ای سیاسی ایران و انگلستان در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور است و در این رایزنی‌ها ابعاد مختلف مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله بحث برجام مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

مازندمجلس:  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران فردا (چهارشنبه) در لندن با همتای بریتانیایی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
وی یکشنبه (29 بهمن ماه) و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره این سفر به خبرنگاران گفته بود: ما با بسیاری از کشورها گفت‌وگوهای دوره‌ای سیاسی برگزار می‌کنیم که این دور از گفت‌وگوهای سیاسی ایران و انگلستان قرار است روز چهارشنبه در لندن برگزار شود که از خیلی قبل تنظیم شده بود و الان لندن میزبان این دور از گفت‌وگوها است.
عراقچی خاطرنشان کرد: در این گفت‌وگوها مسائل دوجانبه، منطقه‌ای بین‌المللی و بحث برجام مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز شب گذشته در صفحه توئیتر خود به این سفر اشاره کرد و گفت: معاونان وزرای خارجه ایران و انگلستان 21 فوریه (دوم اسفند) درباره ابعاد وسیعی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در لندن به رایزنی خواهند پرداخت.
وی عنوان کرد: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران همچنین قرار است علاوه بر شرکت در این گفت‌وگوها، روز پنجشنبه (22 فوریه - 3 اسفند) در اندیشکده چتم هاوس درباره اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کند.
عراقچی که در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ نیز حضور داشت روز شنبه (28 بهمن ماه) در حاشیه این کنفرانس، رایزنی پنج جانبه‌ای با معاونان وزرای خارجه انگلستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه درباره بحران یمن داشت.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران درباره این نشست که یک ساعت و نیم به طول انجامیده به خبرنگاران گفت: با توجه به ابعاد بزرگ فاجعه انسانی و میزان حملات ائتلاف به رهبری عربستان و امارات که شدت گرفته و فجایع بسیار زیادی آفریده، میزان کشتارها و رنجی که مردم می‌برند و بیماری وبا و معضلاتی که وجود دارد ضرورت دارد تلاش مشترکی توسط جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس و شکستن محاصره تحمیلی عربستان و ارسال کمک‌های انسانی صورت گیرد که بدین منظور گفتگوهایی را داشتیم.
وی عنوان کرد: فکر می‌کنم گفتگوهای خوبی بود و امیدواریم بتواند در این فضای بسته‌ای که در خصوص مردم یمن صورت گرفته، گشایشی را حاصل کند.
وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این درباره نشست عراقچی با معاونان وزیر خارجه 4 کشور اروپایی اعلام کرد: در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن، در اثر حملات بی وقفه نیروهای رژیم سعودی و امارات معاونان وزرای خارجه ایران و 4 کشور اروپایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات این بحران و راه‌های مقابله با محاصره بی رحمانه مردم یمن و ارسال کمک های انسانی به آن کشور دیدار و گفتگو کردند.
نشریه وال‌استریت ژورنال نیز از برگزاری این نشست خبر داده بود. این نشریه نوشت: دیپلمات‌های اروپایی روز شنبه با یک مقام ارشد ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با هدف انجام گفت‌وگوهایی برای محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه، دیدار کردند.
بر این اساس، دیپلمات‌های ارشدی از اتحادیه اروپا، ایتالیا، آلمان، بریتانیا و فرانسه با «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران دیدار کردند.
وال استریت ژورنال همچنین مدعی شد در این دیدار گفت‌وگوهایی درباره آنچه که «دخالت ایران در یمن» خوانده شده، مطرح شده و مقامات اروپایی ابراز امیدواری کردند بتوانند این گفت‌وگوها را به موضوع سوریه نیز بکشانند.
خارجه درباره عراقچی دیدار کنفرانس امنیتی گفت‌وگوها اروپایی انسانی حاشیه مونیخ معاونان معاون سیاسی انگلستان وزرای ابعاد حملات میزان بریتانیایی فرانسه بحران فاجعه عربستان محاصره ژورنال دیپلمات‌های گفت‌وگوهایی نشریه همتای گرفته آلمان ارسال امارات عنوان دوجانبه منطقه‌ای بین‌المللی برگزار گفت‌وگوهای چهارشنبه خبرنگاران جمهوری اسلامی گفت‌وگو همچنین رایزنی اسفند برجام فوریه ایتالیا