برگزیده ها
ایران به لیست سیاه FATF برنمی‌گردد

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایران به لیست سیاه FATF برنمی‌گردد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه FATF اظهار داشت: برای حضور ایران در FATF باید منابع درآمدی در سطوح گردش مالی در حوزه مالی کشور شفاف باشد، به این دلیل در سال‌های گذشته قانون مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: به دنبال مصوبه مجلس، بانک مرکزی آیین نامه‌هایی در این زمینه مصوب کرد، با این حال برای شفافیت بیشتر در زمینه گردش مالی نیاز است که مجلس در این زمینه ورود کند، چراکه این امر خارج از حدود اختیارات دولت و بانک‌ها است.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم با تأکید بر اینکه دستگاه قانونگذاری باید به موضوع شفافیت اقتصادی ورود کند، بیان کرد: در حال حاضر لایحه‌ای در این زمینه در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است و یک لایحه نیز به تصویب رسیده و منتظر تأیید شورای نگهبان هستیم.

وی متذکر شد: بهانه بازگشت ایران به لیست سیاه FATF  نبود چنین قوانینی است، اما چنین چیزی صحت ندارد و آنها می‌خواهند با فشار وارد کردن بر این مسائل سرعت کار را افزایش دهند، چراکه ایران به اصل شفافیت درآمدی پایبند است.

حسینی با بیان اینکه بر پایه اعتقادات دینی و شرعی درآمد از قاچاق و پرداختن به امور غیرانسانی در ایران رد شده است، گفت: در آینده نزدیک موارد و موانعی که مدنظر مدیران FATF است برطرف و بهانه از دست آنها خارج می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایران مجدداً به لیست سیاه FATF برنمی‌گردد.

مجلس زمینه شفافیت شورای چراکه بودجه تأکید اینکه برنامه بهانه محاسبات تصویب بازگشت حسینی درآمدی کمیسیون اسلامی برنمی‌گردد