برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه دو کشور عراق و لبنان در معرض خطر تروریسم هستند، تاکید کرد، در دیدار با رئیس‌جمهوری لبنان رویکرد عراق برای توسعه منطقه را ارائه کردیم.

مازندمجلس: به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به استقبال العبادی از میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و هیئت همراهش اعلام کرد: در این دیدار تقویت همکاری‌های دوجانبه میان عراق و لبنان در زمینه‌های مختلف و تبادلات تجاری و رویکرد عراق برای آینده منطقه و نیز پیروزی‌های به دست آمده در نبرد با داعش و دور کردن خطر تروریسم از کل منطقه و جهان بحث و بررسی شدند.
طبق این بیانیه، دو طرف تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و بازسازی‌ها و دیگر موارد را مورد بررسی قرار دادند.
در این بیانیه به نقل از العبادی آمده است: دو کشور عراق و لبنان در معرض خطر تروریسم و تلاش‌های گروه‌های تروریستی و طائفه‌گرا برای نابودی آنها قرار دارند اما این گروه‌های تروریستی موفق به اجرای طرح‌های خود نشده‌اند. ما در عراق با ایجاد وحدت بر داعش پیروز شده و کشور و منطقه را از این خطر نجات دادیم.


العبادی افزود: ما رویکرد عراق برای توسعه در منطقه را ارائه کرده و بر اهمیت استمرار تلاش‌های مشترک دو کشور در این خصوص تاکید کردیم.
میشل عون نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت دولت و مردم لبنان از عراقی‌ها پیروزی‌های نیروهای امنیتی عراق در نبرد با داعش را به مردم این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: در این دیدار تقویت همکاری‌های دوجانبه و تبادل اطلاعات و نیز مساله تروریسم مورد بررسی قرار گرفتند.
رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد: در این دیدار مذاکراتی دوستانه و نتیجه بخش با العبادی داشتیم که بی‌تردید این مذاکرات باعث پیشبرد روابط دوجانبه ما به سطوح جدید و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی و توسعه‌ای خواهد شد.
وی افزود: در این دیدار امکانات موجود برای تقویت همکاری‌ها را به شکلی عملی مورد بررسی قرار دادیم به ویژه که کشورهای ما هر دو با شرایط مشابهی مواجه بوده و در برابر چالش‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی قرار دارند که در مسیر توسعه و شکوفایی آنها تاثیر می‌گذارد.
عون در ادامه ابراز امیدواری کرد که عراق نابودی گروهک‌های تروریستی مخفی شده در این کشور را به اتمام برساند.
وی در این دیدار از فواد معصوم، همتای عراقی خود رسما برای سفر به لبنان دعوت کرد.
رئیس‌جمهوری مسیحی لبنان در ادامه حضورش در عراق بعد از بازدید از کلیسای سیده النجاة در بغداد گفت: تاکنون چنین جنایت تروریستی را که افراد مومن را در حال دعا هدف قرار داده باشد، ندیده‌ بودم.
افرام یوسف عبا، اسقف اعظم بغداد نیز به عون گفت: مسیحیان عراق شما را حامی و ضامن وجود خود می‌دانند.
لبنان العبادی دیدار تقویت تروریستی منطقه بررسی تاکید دوجانبه رئیس‌جمهوری تروریسم همکاری‌ها اقتصادی دارند نابودی دادیم توسعه بغداد ادامه امنیتی افزود بیانیه مختلف زمینه‌های همکاری‌های تجاری رویکرد تلاش‌های حوزه‌های پیروزی‌های گروه‌های