برگزیده ها
کولایی: طرح توجه به اصل 59 قانون اساسی از وظایف رئیس جمهور است

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس جمهور پاسدار قانون اساسی است و برای اجرایی شدن فصول اجرا نشده قانون اساسی و درست اجرا شدن آن باید تلاش کند.

مازندمجلس: الهه کولایی در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر توجه به آرا عمومی بر اساس اصل 59 قانون اساسی اظهار کرد: آقای روحانی رئیس جمهور این کشور هستند و باید پاسدار فصل به فصل و بند بند قانون اساسی باشند و برای اجرایی شدن و درست اجرا شدن آن‌ها تلاش کنند.

وی در ادامه یادآور شد: بنابراین خیلی طبیعی است که ایشان درباره فصول و بندهای اجرا نشده قانون اساسی اظهار نظر کنند و خواستار اجرایی شدن آن‌ها شوند. بسیار حیرت آور است که مراجعه به آرا عمومی در نظامی که مردم ارکان آن را تشکیل دادند، صورت نگیرد.

این استاد دانشگاه سپس گفت: بنابراین باید به بند بند قانون اساسی بویژه فصولی که به رای مردم اشاره دارد، احترام گذاشت و برای اجرایی شدنش تلاش کرد.

وی در پاسخ به انتقاداتی که مقابل طرح موضوع "توجه به اصل 59 قانون اساسی" مطرح شده و کسانی که خواستار طرح سوال از رئیس جمهور شده‌اند نیز گفت: سوال از رئیس جمهور از جمله حقوقی است که به ملت و نمایندگان ملت داده شده است. پرسش از منتخب ملت حق نمایندگان مجلس است و تعارضی با اجرایی شدن اصل 59 و برگذاری رفراندوم ندارد؛ اگر لازم باشد حتما رئیس جمهور به آن تن خواهد داد.

رفراندوم الهه کولایی همه پرسی اصلاح طلبان استان