برگزیده ها
برخی دراویش از حلم نظام سوءاستفاده می‌کنند/ 300 نفر دستگیر شدند/ شهادت ۵ تن

مازندمجلس: سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در حادثه اخیر 300 نفر از دراویش بازداشت و 35 نفر از مأموران نیروی انتظامی مجروح شدند که البته 5 نفر هم به شهادت رسیدند.

مازندمجلس:، بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز برای بررسی حادثه اخیر در پاسداران، اظهار داشت: آقای لاریجانی در ابتدا گزارشی را در رابطه با اغتشاشاتی که دو روز گذشته توسط دراویش گنابادی اتفاق افتاده بود ارائه داد.

وی افزود: به هر حال اتفاقاتی که افتاده است همچنین اقداماتی که نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در این رابطه انجام دادند در جلسه امروز تشریح و طی گزارش رئیس مجلس عنوان شد.

همچنین آقای کولیوند به عنوان رئیس کمیسیون شوراها در جلسه حضور پیدا کرده بود گزارشی را از وضعیت اتفاقات دو شب گذشته ارائه داد.

نعمتی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی نیز صبح امروز با برگزاری جلسه‌ای با توجه به اهمیت موضوع با حضور مسئولان انتظامی و اطلاعاتی استان تهران برگزار کرده بود که در این جلسه قرار بر این شد که جمع‌بندی انجام شود و گزارش آ‌ن در صحن علنی مجلس مطرح شود و به اطلاع مردم برسد. 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در مجموع در این حادثه چند نفر دستگیر شده‌اند،‌گفت: آنچه که بنده از نیروهای انتظامی خبر گرفتم 300 نفر در این حادثه دستگیر شدند، 5 نفر از دوستان ما (3 نفر از برادران نیروی انتظامی و 2 نفر از برادران بسیجی) به شهادت رسیدند. همچنین حدود 35 نفر از ماموران نیروی انتظامی مجروح شدند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: از سوی مأموران نیروی انتظامی حتی یک گلوله هم به سمت دراویش شلیک نشده است و اصل ماجرا این بود که در پاسگاه گاندی نیروهای انتظامی به دو پراید مشکوک می‌شوند و پرایدها را تعقیب می‌کنند که یکی از این خودروها خراب می‌شود و پراید را جا می‌گذارد اینها پس از این موضوع سوار پراید دیگری می‌شوند و در فاصله چند ساعته‌ای به پاسگاه مراجعه می‌کنند که خودروی ما به سرقت رسیده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: مأموران پس از مشاهده و بررسی متوجه می‌شوند همان خودروی خراب شده است و یکی از سارقین که جزو همین دراویش است را بازداشت می‌کنند و پس از آن تعدادی به سهم‌خواهی از این درویش تجمع می‌کنند و اقدام به این جنایت می‌کنند.

نعمتی افزود: اساس خواسته آنها این بود که این سارق درویش بوده و باید آزاد شود. اصل این موضوع این بود که سرقت توسط یکی از این دراویش انجام شده است و پس از پیگیری مأموران این درویش بازداشت می‌شود.

وی گفت: من فکر می‌کنم که دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف خود را می‌دانند و به اعتقاد من دراویش از حلم نظام سوءاستفاده می‌کنند. 

نعمتی در رابطه با راننده اتوبوس گفت: اینکه گفته شده بخشی از این حادثه مربوط به دراویش نیست کذب است چرا که راننده ماشینی که تعدادی را زیر گرفته است برادر همین سارق بوده است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در خاتمه عنوان کرد: حادثه پاسداران هیچ ربطی به اتفاقات اخیر در دی ماه ندارد اما از خارج یک رابطه‌هایی بین این دو ممکن است وجود داشته باشد که در حال بررسی آن هستیم. 

دراویش انتظامی حادثه امروز نیروی همچنین نعمتی عنوان می‌شوند پراید موضوع مأموران رابطه گزارش دستگیر رئیسه درویش بررسی نیروهای راننده اینکه برادران سخنگوی اضافه تعدادی خودروی بازداشت پاسگاه دستگاه‌های گزارشی گذشته پاسداران تشریح سوءاستفاده شهادت افتاده ارائه اطلاعاتی کمیسیون امنیتی خبرنگاران افزود اتفاقات