برگزیده ها
توضیحات خاصی از سوی وزیر راه مطرح نشد/ مسئولان فرهنگ عذرخواهی را یاد نگرفته‌اند

مازندمجلس: عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: وزیر راه توضیحات خاصی در رابطه با حادثه ارائه نکرد لذا نتیجه‌گیری خاصی در این رابطه انجام نشد و تنها درباره حضورش در محل حادثه توضیحاتی ارائه کرد.

مازندمجلس:، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جریان بررسی مجلس درباره لایحه بودجه 97 کل کشور در جمع خبرنگاران به نشست امروز کمیسیون عمران در رابطه با سقوط هواپیمای ATR آسمان اشاره کرد و  اظهار داشت: در نشست امروز که با حضور عباس آخوندی وزیر راه، عابدزاده رئیس هواپیمایی کشوری و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار شد مباحث زیادی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آقای آخوندی و عابدزاده مسائلی را مطرح کردند و سؤالات نمایندگان هم مطرح شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: قرار بود به علل و عوامل حادثه برخورد هواپیمای ATR آسمان به قله دنا بررسی شود اما تا زمانی که جعبه سیاه پیدا نشود این مسئولان جواب قطعی نمی‌توانند ارائه کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: یکی از کارهایی که مسئولان باید به آن توجه کنند عذرخواهی است. مسئولان هنوز «فرهنگ عذرخواهی» در کشور را یاد نگرفته‌اند.

کوسه‌غراوی ادامه داد: مسائلی که اتفاق افتاده است اگر ناشی از اشتباه خلبان، شرایط نامناسب جوی و یا مشکل برج پرواز بوده است در هر صورت باید مسئولان زودتر به مردم پاسخ دهند تا مردم هم از علل و عوامل این حادثه مطلع شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم ناوگان هوایی نوسازی شود و شاهد اتفاقاتی از این قبیل نباشیم.

وی در تشریح دیگر جزئیات نشست امروز عنوان کرد که وزیر راه صحبت‌های خاصی ارائه نکرد و تنها از حضور خود در منطقه و مباحثی که با فرماندهی ارتش داشته سخنانی ارائه کرد همچنین از کمک‌های ارتش، نهادها و سایر دستگاه‌ها را تشریح کرد.

کوسه‌غراوی ادامه داد: بر اساس گفته‌های آخوندی تاکنون بیش 30 نفر از اجساد پیدا شده‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک بقیه اجساد هم پیدا شوند و نزد خانواده‌هایشان بازگردند و از این استرسی که در بین آنها وجود دارد خارج شویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز نتیجه‌گیری خاصی صورت نگرفت، گفت: در رابطه با موضوع استیضاح وزیر راه هم صحبتی نشد چرا که اصل مسأله بررسی موضوع برخورد هواپیما بود و اینکه تأکید شود تا هر چه سریعتر جعبه سیاه آن پیدا شود.

وی در رابطه با برخی اظهارات در خصوص زنده ماندن برخی مسافران پس از وقوع حادثه عنوان کرد: امکان زنده ماندن در چنین حادثه‌ای بعید است چرا که با توجه به برخورد شدید هواپیما آن هم با آن شدت امکان زنده ماندن خیلی بعید به نظر می‌رسد و اینکه گفته شده تماس تلفنی برقرار شده است هم باید بگوییم گویا این تماس 6 دقیقه قبل از وقوع حادثه و برخورد هواپیما صورت گرفته است و امکان تماس در هواپیما در ارتفاع پایین وجود دارد اما اینکه گفته‌اند برخی مسافران پس از وقوع حادثه درخواست کمک کرده‌اند چنین چیزی بعید به نظر می‌‌رسد و علاوه بر آن بر اساس گزارشات واصله بسیاری از اجساد هم پس از کشف سالم نبودند.

مسئولان عمران کمیسیون حادثه بررسی امروز کوسه‌غراوی برخورد هواپیما اینکه تشریح ارائه هواپیمای اجساد آخوندی عذرخواهی امکان رابطه ماندن عنوان موضوع مسافران امیدواریم عابدزاده نگرفته‌اند فرهنگ درباره آسمان مسائلی عوامل همچنین ادامه