برگزیده ها

مازندمجلس: امدادگران اعزام شده از منطقه کوه گل سی سخت پس از هشت ساعت کوهنوردی به لاشه هواپیما رسیده اند تا عملیات جستجو را ادامه دهند در حالی که برف و وزش باد منطقه را فرا گرفته است.

مازندمجلس: بارش برف و شروع کولاک باعث کاهش دید و یخ زدگی صخره ها شده است.
به گزارش نامه نیوز برخی گروه هایی که شب گذشته در محل لاشه هواپیما حضور داشتند به پایین می آیند در حالیکه پیکر جانباختگان را حمل می کنند.
یخ زدگی صخره ها سرعت را در مسیرها بسیار کند کرده است و کولاک در منطقه با ایجاد سرمای شدید و مه غلیظ جان امدادگران را تهدید می کند.
اولین گروهی که پیکر اجساد را حمل می کنند تا ساعتی دیگر به پایین کوه می رسند.
به گفته مسئولین ستاد بحران استان ۵۰ کوهنورد تخصصی و امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش در ارتفاعات هستند و تلاش می کنند خود را به لاشه هواپیما برسانند.
هواپیمای ۳۷۰۴ یاسوج روز یکشنبه ۵۰ دقیقه پس از تیک آف از رادار محو شد و لاشه این هواپیما دیروز صبح در ارتفاعات دنا در قله پازن پیر و در ارتفاع چهار هزار و ۲۰۰ متری پیدا شد و از دیروز با رسیدن اولین گروه امدادی از کهگیلویه و بویراحمد جستجو برای یافتن پیکرها آغاز شد.
تلاشها برای یافتن پیکر جانباختگان ادامه دارد و تاکنون ۳۲ پیکر پیدا شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره می گوید: امدادگران از دو جبهه در منطقه سی سخت اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این امدادگران در ۳۰ گروه به محل اعزام شده اند، می افزاید: با توجه به اینکه شیب قله از سمت سی سخت کمتر است پایگاه عملیاتی در کوه گل راه اندازی شده و امدادگران پس از هشت سال کوهنوردی و یخ نوردی به محل رسیده و عملیات جستجو و انتقال انجام می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، هنوز آمار جدیدی از تعداد پیکرها ارائه نشده است.

۱۵۰ امدادگر به لاشه هواپیما رسیدند
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ امدادگر به محل لاشه هواپیما رسیده اند.به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی در منطقه کوه گل افزود: مهمترین کار سرعت دادن به انتقال اجساد است .
وی با بیان اینکه این امدادگران در ۳۰ گروه به محل اعزام شده اند، گفت: با توجه به اینکه شیب قله از سمت سی سخت کمتر است پایگاه عملیاتی در کوه گل راه اندازی شده و جستجو و انتقال انجام می شود.
احمدی تصریح کرد: نیروهای امدادی با تلاش هشت ساعته در برف و صخره ها با موفقیت به نقطه سقوط رسیدند.

جستجو و انتقال پیکرها سخت شد/ پیکری به پایین قله نرسیده
شرایط بسیار نامساعد جوی، بارش و کولاک امکان صعود به دنا و انتقال پیکرها به پایین قله را سخت کرده است .
شرایط جوی در کوه های دنا بسیار نامساعد و بارش و کولاک امکان تردد و صعود به قله را بسیار سخت کرده است .
تیم های کوهنوری از استان های فارس و چهارمحال و بختیاری نیز صعود به قله را آغاز کرده و تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری رفته اند.
از ضلع جنوبی دنا تا کنون هیچ پیکری به پایین نرسیده و با توجه به شرایط نمی توان پیش بینی برای رسیدن آنها داشت.
برف و کولاک نجاتگران را با خطر جانی مواجه کرده است و با توجه به شرایط ایجاد شده، روند جستجو و انتقال پیکرها چندین روز ادامه خواهد داشت.
انتقال امدادگران پایین هواپیما پیکرها جستجو کولاک بسیار امدادگر اینکه منطقه کهگیلویه بویراحمد ادامه شرایط اعزام پیکری گزارش پایگاه عملیاتی نامساعد امکان احمدی خبرنگار رسیده اندازی اجساد ایجاد جانباختگان نرسیده رسیدند اولین استان امدادی ارتفاع دیروز ارتفاعات یافتن