برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با تأکید بر عدم تماس رسمی آنکارا با دمشق اعلام کرد: آنچه برای منافع ملی خود نیاز باشد انجام داده و درباره عملیات کنونی به کسی توضیح نمی دهیم.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه در حالیکه بیش از یک ماه از آغاز تجاوز نظامی ارتش این کشور به خاک سوریه می گذرد در اظهاراتی اعلام کرد: هیچ تماس رسمی با دولت سوریه نخواهیم داشت؛ اما در شرایط بسیار ویژه واحد اطلاعاتی ما ممکن است تماس هائی را در راستای حل و فصل برخی مسائل با دمشق برقرار کند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق در این خصوص ادامه داد: آنکارا آنچه که برای منافع ملّی خود لازم بداند را به انجام خواهد رساند و نیازی به توضیح درباره عملیات جاری در عفرین ندارد.
ابراهیم کالین در ادامه افزود: توافقی با دولت (بشار) اسد و نیز ی‌پ‌گ مطرح نیست؛ اما در هرحال به اجرای عملیات شاخه زیتون در عفرین ادامه خواهیم داد.
وی در ادامه گفت: حتی در صورت توافق نیز ما به اجرای عملیات شاخه زیتون در عفرین ادامه خواهیم داد. ما پیش از آغاز عملیات شاخه زیتون اطلاعاتی مبنی بر تلاش‌ها برای تبدیل عفرین به قندیل دوم دریافت کرده بودیم.
لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از ۳۰ دی ماه گذشته عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا آغاز کرده است.
این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.
عملیات ادامه عفرین سوریه ترکیه آنکارا زیتون درباره ابراهیم قانونی اجرای خواهیم المللی منافع کالین جمهوری ریاست تجاوز نظامی سخنگوی اطلاعاتی موازین