برگزیده ها

مازندمجلس: نورعلی تابنده، سرسلسله دراویش گنابادی در بیانیه‌ای اعلام کرد، از مسئولان محترم می‌خواهم با عاملان حادثه خشونت‌بار اخیر، اعم از کسانی که به نام درویشی در وقوع آن دخالت داشتند، مطابق قانون و عدالت برخورد کنند.

مازندمجلس: نورعلی تابنده، سرسلسله دراویش گنابادی طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن رفتار برخی منسوبان به دراویش، خواستار برخورد با عاملان حادثه خشونت‌بار اخیر در پاسداران شد.
به گزارش نامه نیوز متن این بیانیه بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در پی بیانیه‌ای که دیروز نوشته بودم، برخی نکات وجود داشت که باعث ایجاد ابهام و سؤالاتی شد، لذا لازم دیم مطالب ذیل را در تکمیل و توضیح آن بیانیه ذکر کنم.
اخیراً حوادثی تلخ و برخلاف اصول شرعی و عرفانی به بهانه‌های واهی از جمله صدور حکم دستگیری در اطراف منزل اینجانب رخ داد که موجب تأسف شدید همه ما گردید. محرک این غائله عمدتاً غلبه احساسات، قضاوت اشتباه، نادانی و عدم رعایت دستورات مؤکد اینجانب توسط  چند تن از دراویش، علی‌رغم میل و اراده من، و تذکراتی که چند بار داده و نصحیت کرده بودم، صورت گرفت که به هیچ وجه مورد تأیید نیست و این قبیل رفتارها را محکوم می‌کنم.
در این حوادث چند تن از مأموران نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و غیره جان خود را از دست دادند و من و دیگر فقرا را سوگوار کردند. بدین وسیله به خانواده آن مرحومان و بازماندگان‌شان تسلیت می‌گویم و آمرزش روح آنها را از درگاه الهی خواستارم، برای من فرقی نمی‌کند درویش یا غیر درویش، اگر بی‌جا کشته شده باشد، متأثر می‌شوم.
برای همه مجروحان نیز شفای عاجل مسئلت دارم. همچنین رفتار نادرست این منسوبان به درویشی، اسباب زحمت همسایگان و مسئولان ذی‌ربط را فراهم آورد که از این بابت نیز معذورم. در القای اشتباهات یا اغراضی که این واقعه را رقم زد، بعضی سایت‌ها دخالت مستقیم داشتند. لازم می‌دانم صراحتاً اعلام کنم که هیچ سایتی حتی اگر به عنوان من باشد یا خود را وابسته به من معرفی کند، مربوط به من نیست و من دخالتی در آن ندارم، لذا مطالب آن ربطی به من ندارد؛ چنانکه به همه فقرا توصیه اکید می‌کنم که صرفاً از دستورات صریح من و نه آنچه به من در سایت‌ها نسبت داده می‌شود، تبعیت کنند. این است که هر بار فقرا از من تقاضا می‌کنند که اجازه دهم با شرکت من جمیعت‌هایی تشکیل دهند، نمی‌پذیرم.
اصولاً هیچ یک از اعمال یا گفتار افراد یا جمعیتی که به نام درویشی خود را منتسب به من کنند، از جانب من نیست. در پایان از همه برادران و خواهران ایمانی تقاضا می‌کنم که برای بازگشت آرامش و برقراری نظم مجدد تا اطلاع ثانوی از مسافرت به تهران به عنوان شرکت در مجالس فقری خودداری کنند و موقتاً جلسات روزهای مقرر برای ملاقات با من در منزل و دیگر مجالس فقری تهران برگزار نمی‌شود.
از مسئولان محترم هم می‌خواهم که با عاملان حادثه خشونت‌بار اخیر، اعمّ از کسانی که به نام درویشی در وقوع آن دخالت داشتند، مطابق قانون و عدالت برخورد کنند. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق اظهار مهر و محبت را به یکدیگر عنایت فرماید. والسلام.
 
دراویش درویشی می‌کنم بیانیه مسئولان درویش دستورات سایت‌ها دخالت تهران مجالس تقاضا عنوان داشتند اینجانب خشونت‌بار گنابادی پاسداران سرسلسله تابنده نورعلی بیانیه‌ای محکوم عاملان حادثه برخورد منسوبان رفتار مطالب