برگزیده ها
اعطای وام از منابع دولتی به مدیران و مسؤولان ممنوع شد/ منتظر مساعد شدن شرایط جوی برای باروری ابرها هستیم

مازندمجلس: نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس اعطای تسهیلات به مدیران عامل و رؤسا و مقامات از منابع دولتی ممنوع شد که با این اقدام از اعطای وام‌های سنگین به کارکنان جلوگیری می‌شود.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: دیروز مصوبات خوبی در مجلس داشتیم و در مجموع مصوبات امیدوارکننده‌ای بود.

وی افزود: از جمله این مصوبات بحث افزایش حقوق کارمندان بود که مصوب شد درصد افزایش حقوق افرادی که حقوق بیشتری می‌گیرند کمتر باشد و افراد دارای حقوق کمتر درصد افزایش حقوق بیشتری داشته باشند و حداکثر درصد افزایش حقوق نیز 20 درصد معین شد تا حداکثر و حداقل حقوق به یکدیگر نزدیک شود.

*تصویب عدم افزایش حقوق مقامات در سال 97

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات که جای تقدیر دارد این بود که حقوق مقامات افزایش پیدا نکند که این از افتخارات نظام ما است که در مجلس به این مصوبه رأی دهند و برای من این موضوع جای امیدواری داشت.

*حداکثر پاداش پایان خدمت بازنشستگان 7 برابر حداقل حقوق

عبادی با بیان اینکه در بحث پاداش خدمت بازنشستگان نیز برای حداکثر پاداش سقفی معین شد تا شاهد پاداش‌های زیاد نباشیم، گفت: مصوب شد که حداکثر پاداش پایان خدمت نبایستی بیشتر از 7 برابر حداقل باشد و این موضوع نیز در راستای عدالت اجتماعی بود.

وی خاطرنشان کرد: جای تقدیر از نمایندگان وجود دارد چراکه این مصوبات به ضرر نمایندگانی بود که رأی دادند اما در راستای عدالت اجتماعی انجام شد.

*معافیت مالیاتی حقوق‌ کمتر از 2.5 میلیون در بودجه 97

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع مالیات برای حقوق بالاتر نیز وضع شد تا هرچه حقوق بالاتر باشد درصد مالیات بیشتر باشد و مالیات نیز پلکانی شد، افزود: حقوق پایین و کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان نیز از مالیات معاف شدند.

*اعطای وام به به مدیران عامل و رؤسا از منابع دولتی ممنوع شد

عبادی تصریح کرد: از دیگر مصوبات مجلس این بود که اعطای هرگونه تسهیلات از محل اعتبارات دولتی، منابع داخلی، کمک‌ها و یا درآمدهای اختصاصی کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری به مقامات و ماده 701 این قانون ممنوع و اعطای تسهیلات به مدیران عامل و رؤسا و مقامات از منابع دولتی ممنوع شد که با این اقدام از اعطای وام‌های سنگین به کارکنان جلوگیری می‌شود.

*امضای طرح اعاده اموال نامشروع برخی مسؤولین

وی خاطرنشان کرد: طرح دوفوریتی را داشتیم و قرار شد تا تیمی تشکیل شود و کلیه اموالی که توسط برخی مسؤولین از طریق نامشروع به دست آورده‌اند بازگردانده شود و خوشبختانه از اولین کسانی بودم که این طرح را امضا کردیم و امیدواریم دو فوریت رأی آورد و تصویب شود که در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به موضوع باروری ابرها اشاره کرد و گفت: پیگیر این موضوع هستیم و دیشب نیز معاون وزیر با من تماس گرفت و گفتند که یقیناً اولین ابری که مناسب برای باروری باشد اقدام به باروری می‌شود.

عبادی ادامه داد: طبق قولی که وزارت نیرو داده بود باید در اسفندماه انجام شود و تنها منتظر مساعد شدن شرایط جوی وجود ابر مناسب باروری هستیم.

وی افزود: سپاه پاسداران به کمک وزارت نیرو آمده است و با کمک سپاه این امر انجام خواهد شد و امیدوارم وعده محقق شود.

ج/

مجلس موضوع مصوبات افزایش حداکثر باروری مالیات بیرجند اعطای عبادی درمیان مقامات دولتی نماینده ممنوع پاداش منابع راستای حداقل افزود هستیم مدیران اشاره وزارت میلیون اسلامی بالاتر شورای مناسب قانون خاطرنشان نامشروع تسهیلات اقدام اولین رؤسا تقدیر داشتیم بیشتری ابرها شرایط منتظر مساعد تصویب ادامه بیشتر عدالت اینکه برابر پایان بازنشستگان اجتماعی