برگزیده ها

مازندمجلس: ویکلی استاندارد نوشت: طی چهارشنبه اخیر، بن رودز مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین ایالات متحده (باراک اوباما ) اعترافاتی قابل تامل در نشریه نیویورک تایمز داشت که نشان می دهند وی تلاش هایی جهت دار برای فروش خبرهای مرتبط با معاهده به رسانه های معتبر داشته است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز این نشریه آمریکایی ادامه داد: وی در این خصوص گفت در آن زمان ما یک اتاق فکر خلق کردیم.
وقتی از وی خواسته شد در خصوص جزئیات کار با کارشناسان رسانه ای جعلی و تازه کار توضیح دهد نیز گفت: آن ها دقیقا همان چیزهایی را می گفتند که ما به آنان دیکته کرده بودیم .
اگر شما اطلاعاتی هر چند اندک از صندوق «پلاوشرز» می دانید، قطعا از نقش این صندوق در به ثمر رسیدن توافق هسته ای نیز مطلعید. جالب است بدانید بن رودز عضو هیئت مدیره این صندوق است.
در ماه مارس 2015، مدیر عامل بنیاد موسوم به «پلاوشرز» در گفتگو با رادیو ان پی آر پرده از بخش هایی از روابط این بنیاد با موضوع توافق هسته ای ایران برداشت و گفت : مخالفان سیاسی اوباما سعی دارند هر آن چه او انجام داده به هر شکل ممکن لغو کنند . اما من فکر می کنم مرکز تأسیسات امنیتی آمریکا به طور کامل پشت این معامله قرار دارد، همانگونه که مشخص هم شده است. بر اساس این مصاحبه که متن آن نیز در وب سایت ان پی آر منتشر شده،کارشناسان هسته ای درباره مذاکرات ایران خوش بین هستند.
اکنون که معاهده ایران به سرانجام رسیده است، پیگیری بسیاری از کمپین ها و تلاش هایی که باعث موفقیت این طرح شده اند چندان ساده به نظر نمی رسد.
با این حال، برخی اطلاعات باعث شگفت زدگی و حیرت می شوند. در تاریخ بیستم ماه مه، آسوشیتد پرس گزارش داد که صندوق «فلاوشرز» مبالغی را برای پوشش مطلوب رادیویی و خبری به ان پی آر پرداخت کرده است. طی سال گذشته نیز این پایگاه خبری، یکصد هزار دلار برای پوشش خبری و 700 هزار دلار برای کمک هزینه ای یک دهه ای دریافت کرده است.
افزون بر این، صندوق پلاوشرز به مرکز روابط عمومی دولت نیز مبالغی پداخت کرده تا تنها خبرهایی را نشر دهند که به نوعی ایران را پوشش می دهد. صندوق پلاوشرز به طور مداوم به بررسی این موضوع پرداخته که چه نوع خبرهایی به نفوذ این موسسه کمک می کند و گزارش هایی بر اساس استراتژی های فرهنگی خود تولید می کردند.
علاوه بر این ها پلاوشرز یک استاد دانشگاه کلمبیا را نیز به خدمت گرفته تا برای بقا و ارتقای اهدافشان با آنان همکاری کند. افزون بر این ها، بسیاری از "نوکارشناسان" (تازه کارها) نیز برای افزایش جو مثبت به نفع ایران توسط این موسسه به کار گرفته شدند. این گروه ها عمدتا به رسانه های منتقد معاهده و یا کارشناسان مخالف دولت حمله می کردند.
توجه به اولویت های منطقه ای اوباما عمدتا مشکل این روزهای سوریه را پررنگ می کند، درواقع منتقدان اوباما و برخی از اعضای سابق دولت وی، معتقدند محافظه کاری بیش از حد اوباما برای عدم ورود به مسئله سوریه، زمینه را برای حمایت های ایران از بشار اسد فراهم کرده است.
بر اساس مستندات جدیدی که حاصل بررسی فعالیت های تیم اوباما در اواخر سال 2016 است، بن رودز از سیاست های اوباما جانانه دفاع می کند و می گوید اگر اوباما در مشکلات سوریه به شکل آشکار دخالت کرده بود، اکنون شرایط به شدت اسف بار می شد و البته پایبند کردن ایران به یک برنامه جامع هسته ای ناممکن به نظر می رسید.
اوباما صندوق پلاوشرز کارشناسان گزارش رسانه سوریه روابط خبرهایی مبالغی افزون موسسه عمدتا گرفته بسیاری بررسی بنیاد عمومی آمریکا برجام دیکته توافق اکنون موضوع معاهده