برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرکل دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی بنیاد مسکن از نظارت دانشگاه‌های معتبر کشور بر امر ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

مازندمجلس: «سیدامیر حسین گرکانی»  با بیان این‌که در تدوین برنامه بازسازی مناطق زلزله‌زده سیاست‌های مختلفی دنبال می‌شود، گفت: یکی از این سیاست‌ها این است که در تهیه و طراحی نقشه ساخت و ساز از ظرفیت‌های بومی استفاده شود.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: در همین راستا باید ظرفیت‌های بومی در این زمینه ارتقا پیدا کند و یکی از بهترین راهکارها بحث آموزش است.
گرکانی تصریح کرد: درهمین راستا برگزاری سلسله نشست‌های آموزشی در حوزه‌های ساخت و ساز برای نیروهای بومی درنظر گرفته شده است.
وی افزود: در اولین نشست امروز (3 اسفندماه) جلسه هم اندیشی در خصوص "اصول و مبانی طراحی معماری واحدهای احداثی ساختمان های شهری در مناطق زلزله زده" با حضور بیش از 180 نفر از اعضای دفاتر طراحی و نقشه استان کرمانشاه برگزار شد.
گرکانی تصریح کرد: در این نشست‌های اساتید برجسته از دانشگاه‌های معتبر کشور امر آموزش را برعهده دارند و این آموزش‌ها در همه حوزه‌های ساخت و ساز پیگیری خواهد شد.
این مسئول با تأکید بر این‌که سرپل ذهاب با کیفیت ساخته خواهد شد، یادآور شد: در زمینه ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده تفاهم نامه کلی با دانشگاه تهران داریم و در برخی حوزه های ساخت و ساز نیز بصورت موردی تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه شهید بهشتی و خواجه نصیر داریم.
وی یادآور شد: در بحث فرآیند تهیه نقشه واحدهای احداثی مقرر شده  که پس از تایید نقشه‌ها توسط نظام مهندسی استان، این نقشه‌ها توسط دانشگاه تهران کنترل مضاعف شود و این نظارت همراه با آموزش برای نیروهای بومی خواهد بود.

مناطق طراحی دانشگاه گرکانی آموزش معتبر دانشگاه‌های استان احداثی واحدهای یادآور تفاهم داریم تهران نیروهای نقشه‌ها حوزه‌های افزود ظرفیت‌های زلزله‌زده راستا زمینه نشست‌های تصریح نظارت این‌که