برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد، فرانسه تا زمانی که از تروریسم حمایت می‌کند، نمی‌تواند هیچ نقشی را در زمینه فرآیند برقراری صلح در سوریه ایفا کند.

مازندمجلس: به نقل از سایت النشرة، وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به نامه نماینده دائمی فرانسه در هفتم فوریه ۲۰۱۸، اعلام کرد: فرانسه در شورای امنیت از سیاست‌های خود در حیطه ترویج دروغ‌ها و ادعاهای فاقد اعتبار دست برنداشته است. هدف فرانسه از ارسال این نامه‌ها وارونه جلوه دادن حقایق و حمایت از گروه تروریستی «جبهه‌النصره»، یکی از شاخه‌های القاعده در سوریه است که از سوی شورای امنیت در لیست گروهک‌های تروریستی قرار گرفته است.
همچنین در این نامه آمده است: سیاست‌های فرانسه از بدو وقوع بحران سوریه به منزله نوک پیکان در ارائه حمایت‌های گوناگون از گروهک‌های تروریستی و در رأس آنها جبهه‌النصره بوده است.
وزارت خارجه سوریه در این نامه به این مسأله اشاره کرد که رسانه‌ها با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی حمایت مالی دولت فرانسه از تروریست‌ها و همچنین حمایت شرم‌آور فرانسه از این تروریست‌ها در محافل بین‌المللی را اثبات کرده‌اند.
وزارت خارجه سوریه با تأکید بر اینکه دمشق مخالف سیاست‌های خصمانه فرانسه است که هدف از آنها اعمال فشارهای سیاسی بیشتر و تهدیدهای خصمانه علیه حاکمیت سوریه است، اعلام کرد، فرانسه تا زمانی که از تروریسم حمایت می‌کند و دست این کشور غرق در خون سوری‌هاست، شایستگی این را ندارد که هیچ نقشی را در زمینه برقراری صلح در سوریه ایفا کند.
فرانسه سوریه حمایت تروریستی سیاست‌های امنیت شورای خارجه وزارت همچنین خصمانه تروریست‌ها گروهک‌های اعلام شایستگی ندارد جبهه‌النصره