برگزیده ها

مازندمجلس: با وجود اینکه دولت اردن به نخست‌وزیری «هانی الملقی» توانست بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد بگیرد اما تظاهرات علیه دولت همچنان ادامه دارد.

مازندمجلس: ساکنان شهر الکرک امروز نیز برای پنجمین هفته متوالی پس از اقامه نماز جمعه مقابل مسجد العمری تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی انحلال دولت الملقی و انصراف دولت از تصمیمات خود مبنی بر افزایش قیمت کالاها را خواستار شدند.
به گزاش نامه نيوز، معترضان همچنین انحلال پارلمان و آزادی همه زندانیانی که به دلیل اعتراض به سیاست‌های دولت بازداشت شده‌اند، خواستار شده و بر تغییر دولت به جای تعدیل وزرا تأکید کردند.
طبق گزارش وبگاه «الاردن ۲۴»، معترضان گفتند که هر وزیر جدیدی که وارد دولت کنونی شود، به هیچ وجه نماینده آنها نیست.
تجمع‌کنندگان همچنین بر تشکیل دولت نجات ملی که قادر به اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی حقیقی و مجازات مفسدان باشد، تأکید کردند.
برگزاری این اعتراضات در حالی است که دولت هانی الملقی در جلسه روز یکشنبه پارلمان بار دیگر توانست رأی اعتماد کسب کند و قرار است تنها یک وزیر کابینه وی تغییر کند.
دولت اردن طی هفته گذشته مالیات‌ها و قیمت برخی کالاهای اساسی را افزایش داده و یارانه نان را حذف کرده است که همین امر باعث خشم مردمی شده است.
اردن که از اوضاع نابسامان اقتصادی رنج می‌برد در سال‌های اخیر در پرتو عدم پایبندی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات به وعده‌های خود و خودداری از اعطای کمک مالی به این کشور با بحران اقتصادی مواجه شده است.

اقتصادی همچنین پارلمان تأکید معترضان تغییر خواستار متوالی انحلال الملقی افزایش پنجمین