برگزیده ها

مازندمجلس: کارگروه اقدام مالی که هدف خود را مبارزه با پولشویی اعلام کرده روز جمعه اعلام کرد نام ایران را در فهرست سیاه خود حفظ کرده است.

مازندمجلس: یک نهاد بین‌المللی که هدفش را مبارزه با پولشویی اعلام کرده در بیانیه‌ای روز جمعه ضمن تعلیق اقدامات تقابلی و تنبیهی علیه ایران نام این کشور را کماکان در فهرست سیاه خود نگاه داشت. 
به گزارش نامه نیوز این نهاد که هدف آن مبارزه با پولشویی در جهان اعلام شده و نظراتش بر برقراری روابط موسسات مالی خارجی با کشورها اثر زیادی دارد، در بیانیه امروز خود گفته است که در پی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و تلاش ایران برای اصلاح سیستم بانکی‌اش، نظام مالی ایران را رصد می‌کند.
کارگروه اقدام مالی که در پاریس مستقر است، به ۳۷ عضو خود و دیگر کشورهای جهان پیشنهاد کرده است که «به توصیه به موسسات مالی خود نسبت به هوشیاری در روابط و مبادلات» با ایران، ادامه دهند. 
متن کامل بیانیه کارگروه اقدام مالی به شرح زیر است:  
در سال ۲۰۱۶ کارگروه اقدام مالی از تصویب و تعهد سیاسی سطح بالای ایران به یک برنامه اقدام برای رفع کمبودهای مربوط به مبارزه با پولشویی و مقابله با حمایت از تروریسم و همچنین تصمیم این کشور برای دریافت کمک‌های فنی برای اجرای این برنامه اقدام، استقبال کرد. با توجه به این تعهد سیاسی ایران و قدامات مرتبطی که این کشور به کار گرفته است، کارگروه اقدام مالی در نوامبر ۲۰۱۷ تصمیم به ادامه تعلیق اقدامات تقابلی گرفت.  
 این خبر در حال تکمیل است...
اقدام کارگروه مبارزه پولشویی ادامه بیانیه سیاسی برنامه تصمیم موسسات اقدامات اعلام تعلیق فهرست تقابلی روابط