برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا شدیدترین تحریم‌های مالی خود را علیه کره شمالی اعلام کرد که بنا به گفته مسئولان آمریکایی با هدف توقف برنامه‌های نظامی و اتمی این کشور است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا گفت: امروز قوی‌ترین تحریم‌ها را که تاکنون علیه هیچ کشوری اعمال نکرده‌ایم علیه کره شمالی اعمال کردیم. ما باید در کنار یکدیگر محکم بایستیم تا مانع شویم که رهبری خشن کره شمالی با تسلیحات اتمی جهان را تهدید کند.
این تحریم‌ها 56 کشتی، کارخانه کشتی سازی و دیگر کمپانی‌ها را که به گفته مقامات آمریکایی، کره شمالی از آنها برای دور زدن تحریم‌های پیشین استفاده کرده، هدف می‌گیرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: این تحریم‌ها 27 کمپانی و 28 کشتی مستقر، ثبت شده و یا با پرچم کره شمالی، چین، سنگاپور، تایوان، هنگ کنگ، جزایر مارشال، تانزانیا،‌ پاناما و کوموروس را هدف می‌گیرد.
این تحریم‌ها در حالی اعمال شدند که دولت دونالد ترامپ به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش فشار بر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است که برنامه‌های تسلیحات اتمی و موشکی در حال پیشرفتش این کشور منزوی را به جدی ترین تهدید خارجی که آمریکا با آن روبروست تبدیل کرده است.
این تحریم‌ها که جدیدترین دور از تحریم‌های دولت ترامپ محسوب می‌شود بیانگر نگرانی مقامات آمریکایی است مبنی بر اینکه تجارت سوخت فسیلی توانایی آنها را برای استفاده از فشار اقتصادی به عنوان وسیله‌ای که دولت پیونگ یانگ را مجبور به تجدیدنظر در برنامه اتمی‌اش کند، متزلزل می‌سازد.
ترامپ نخستین بار به این تحریم‌های جدید در سخنرانی‌اش در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کارانه در حومه واشنگتن اشاره کرد.
وی با اشاره به این تحریم‌ها گفته بود: خوشبختانه در رابطه با مهار کره شمالی اقدامات مثبتی در شرف وقوع است و ما شاهد آن خواهیم بود.
مقامات ارشد آمریکایی تاکید کرده‌اند که اقدامات کره شمالی با هدف پنهان کردن فعالیت‌های حمل و نقل دریایی غیرقانونی‌اش شامل انجام نقل و انتقالات منع شده کشتی به کشتی، تغییر نام کشتی‌ها و مختل کردن سیستم شناسایی اتوماتیک کشتی‌ها برای پنهان کردن تحرکات بین‌المللی‌شان می‌باشند.
ترامپ در جریان کنفرانس خبری با ترنبول هشدار داد: اگر این تحریم‌های جدید اعمال شده علیه پیونگ یانگ در تحقق تاثیراتی که واشنگتن به دنبال آن است ناکام بماند، آمریکا وارد مرحله دوم خواهد شد.
وی افزود: اگر این تحریم‌ها کارآمد نباشد، ما باید وارد فاز دوم شویم و فاز دوم احتمالا به مراتب خشن‌تر خواهد بود و جهان نمی‌خواهد شاهد آن باشد.
ترامپ تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که مجبور به استفاده از فاز دوم شویم اما باید ببینیم چه پیش خواهد آمد. اگر این تحریم‌ها کارآمد نباشند وارد فاز دوم خواهیم شد.
تحریم‌ها شمالی ترامپ تحریم‌های اعمال آمریکا مقامات واشنگتن آمریکایی استفاده کنفرانس اشاره مجبور خواهیم کارآمد کشتی‌ها پنهان پیونگ اقدامات تهدید دونالد کمپانی جریان ترنبول می‌گیرد تسلیحات دنبال