برگزیده ها

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه نسل جدید ما تغییر ذائقه پیداکرده است، درعین‌حال گفت: متأسفانه گذر زمان باعث شد برخی از انقلابیون گرفتار استحاله،‌ تجملات و راحت‌طلبی شوند و مشکلاتی را بر آرمان‌های انقلاب تحمیل کنند.

مازندمجلس: حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس بابیان اینکه اگر بخواهیم ریشه‌های انقلاب را موردبررسی قرار دهیم مهم‌ترین مسئله این است که بدانیم، ماهیت انقلاب اسلامی وحیانی و اسلامی است، اظهار داشت: شعارهای انقلاب باوجدان عمومی جامعه و فطرت انسانی همراهی داشت و به‌سرعت توانست جای خود را در دل حق‌گرایان باز کند طوری که پای این انقلاب بایستند و استقامت و پایداری نشان دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه توطئه‌هایی که برای انقلاب ما انجام دادند اگر برای کشور دیگری بود می‌توانست آن کشور را به‌زانو درآورد، تصریح کرد: ما در 14 قرن دچار دوری از این اندیشه الهی شدیم، یعنی 14 قرن دچار خلافت و سلطنت بودیم، لذا 7 قرن خلافت و سلطنت بر کشور ما حکومت کرد و بنابراین خط امامت از رسالت در عرصه حیات سیاسی، اجتماعی و حکمرانی جدا شد اما نهایتاً انقلاب اسلامی به رهبری امام توانست ریل امامت را در مسیر رسالت قرار دهد و آرزوی 1400 ساله مسلمانان و حق‌گرایان عالم را محقق کند.
وی ادامه داد: ملت ایران میراث انقلاب و امام را به‌سادگی از دست نمی‌دهند چراکه این‌یک میراث گرانسنگ و گران‌قیمت بوده و هزینه‌های زیادی صرف آن شده است.
مظفر بابیان اینکه باید مشکلات را آسیب‌شناسی کرد اما متأسفانه بعضی‌ها وقتی اشکالاتی را می‌بینند همه آن را پای انقلاب می‌گذارند، این خیلی غلط است، گفت: ما باید مرکز تربیت مدیر داشته باشیم چون نسل قبل که در حال بازنشسته شدن هستند و نسل جدید باید بداند که چگونه کشور را اداره کند چراکه قرار نیست یک انقلاب جدید اتفاق بیفتد.
به اعتقاد وی تا زمانی که این کار را نکردیم و این ساده‌اندیشی بزرگی است، در خصوص آموزش‌وپرورش هم ساده‌اندیشی کردیم. تربیت نسل در تمام دنیا در قالب آموزش‌وپرورش در اولویت قرار دارد؛ آموزش‌وپرورش درمان دردهای سیاسی،‌اجتماعی، اقتصادی و زیستی جامعه است.
مظفر گفت: ما چشم‌انداز روشنی همراه با سازوکار تحقق آن در برنامه‌ریزی توسعه پیش‌بینی نکردیم و این‌ها جزو آسیب‌هاست و این یعنی نداشتن برنامه؛ بنابراین الگوی پیشرفت و توسعه از اول در کشور ما وجود نداشت و به عبارتی بریده‌شده بود؛ به خاطر همین دولت مرحوم هاشمی بر مبنای توسعه اقتصاد، دولت آقای خاتمی بر مبنای محور توسعه سیاسی و آزادی و دولت احمدی‌نژاد عدالت محور و دولت آقای روحانی اعتدال محور شد؛ مگر می‌شود برنامه‌های توسعه هرکدام یک‌جهت داشته باشد و یک مدار را بگیرد؟ در حالی قرار بود یک نخ تسبیح به‌عنوان چشم‌انداز توسعه 20 ساله همه برنامه‌های توسعه را در استمرار همدیگر به هم وصل کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: هیچ‌کس مسئولانی را که با آرمان انقلاب مخالف باشد تائید نمی‌کند؛ حرف من این است که اگر برنامه‌ و استراتژی درستی برای اداره کشور داشته باشیم از این کارها جلوگیری می‌شود یعنی هر مسئولی نمی‌تواند از آرمان‌های انقلاب برداشت شخصی داشته باشد. ما نباید مملکت‌داری را شوخی بگیریم، به نظر می‌رسد که ما کشورداری را شوخی گرفتیم، باید اداره کشور به‌صورت جدی و با برنامه‌ریزی درست و راه‌ و روش روشن دنبال شود.
وی بابیان اینکه در هر انقلابی شور و حال اولیه پس از مدتی فروکش می‌کند چون مسائل منطقی دخالت می‌کند و شعارها و آرمان‌ها را تعدیل می‌کند البته میزان و کیفیت آن‌هم بسیار مهم است، اظهار داشت: در فصل اول انقلاب یکسری شعارها دادند که برخاسته از مبانی دینی و انتظارات فطری بود که باید محقق می‌شد اما متأسفانه گذر زمان باعث شد برخی از انقلابیون گرفتار استحاله،‌ تجملات و راحت‌طلبی شوند و همین مسئله مشکلاتی را بر تحقق آرمان‌های انقلاب تحمیل کرد.
به گفته وی در کنار ریزش‌هایی که اتفاق افتاد، رویش‌های جدیدی نیز به وجود آمده است، ریزش‌هایی که در نسل اول انقلاب به وجود آمد در صدر اسلام نیز وجود داشته والان هم وجود دارد؛ این امر خوبی نیست اما وسوسه دنیا، شیطان و مادیات عامل آن هستند و آدم را به این سمت می‌کشاند ؛ البته ما رویش‌های فراوانی هم داریم و درواقع به انقطاع بین نسلی گرفتار نشدیم. البته نسل جدید ما تغییر ذائقه پیداکرده است اما درعین‌حال این نسل همچون نسل‌های قبل طرفدار انقلاب است.
مظفر معتقد است: اینکه عده‌ای اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی را به اصل انقلاب تغییر جهت دهند و اعتراضات مردم را مصادره کنند حتماً تحلیل غلطی است که بارها تجربه‌شده است. حرف من این نیست که ساده‌اندیشی کنیم و بگوییم همه‌چیز گل‌وبلبل است. خیر مردم نقد و اعتراض دارند اما اینکه بگوییم مردم به اصل انقلاب اعتراض دارند و تقطیع بین نسل صورت گرفته اشتباه است؛ چراکه نفس انقلاب در هر قرن به‌سادگی اتفاق نمی‌افتد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پروژه نفوذ دشمن در دولت‌ها تصریح کرد: اکنون دشمنان برخورد استحاله را دنبال  می‌کنند که این روش از طریق نفوذ اتفاق می‌افتد، این نفوذ یا نفوذ در افکار است یا نفوذ در افراد، به عبارتی یا افراد را به دستگاه‌ها وارد می‌کنند یا اینکه با تبعات و آگاهی‌هایی که به‌صورت دروغین تزریق می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از افرادی که زمان دولت بازرگان دچار استحاله شدند نام ببریم می‌توان به کشمیری‌ها و کلاهی‌ها اشاره‌کنیم که باعث آن‌همه خسارت شد؛‌ البته در مورد خود بنی‌صدر نیز برخی‌ها نظراتی دارند که وی از همان ابتدا نفوذی و وابسته بوده است اما درهرصورت به‌عنوان یک عامل نفوذی عمل می‌کرد و تصمیمات وی در راستای تکریم و مبانی اعتقادی نبود.
وی گفت: «خیلی از افراد مثل امیرانتظام در دولت موقت نفوذی و استحاله شده بودند، البته بعضی از این افراد در کودتای نوژه دخالت داشتند و این کودتا را ساماندهی می‌کردند، در زمان اصلاحات نیز نفوذی‌ها شامل افرادی می‌شد که با حرف و حمایت بیگانه عمل می‌کردند و برای از بین بردن مبانی نظام اقدام به برخوردهای تخریبی می‌کردند، در دوره‌های بعد مدیران ما از کشور خارج شدند و اظهار ندامت و پشیمانی سر دادند.»
مظفر با اشاره به نفوذ در تیم مذاکره‌کننده گفت:‌ کسانی که به بیگانگان پناه بردند نان سوخته هم گیرشان نمی‌آید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید بین نظام و مسئولان تفکیکی قائل شویم ازاین‌رو نظام ما مقدس است اما مسئولان مقدس نیستند.
وی بابیان اینکه مردم امروز در آرزوی محاکمه مفسدان اقتصادی و کسانی هستند که دست در جیب بیت‌المال کرده و می‌کنند،‌گفت: مفسدین برای خودشان حقوق‌های نجومی تعیین می‌کنند، مگر مسئولان حق‌دارند که برای خود چنین حقوق‌هایی را در نظر بگیرند، این برای این است که ما در این زمینه نظارت نداریم و دستگاه نظارتی ما نیز پراکنده است.
مظفر بابیان اینکه اشرافی‌گری یکی از پاشنه آشیل‌های نظام و حرکت تکاملی و تعالی کشور به شمار می‌رود،‌گفت:‌ اشرافی‌گری از دوره هاشمی رفسنجانی در دولت سازندگی آغاز شد و این مسئله از دوران سازندگی با توجیهاتی از مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی مطرح شد که البته بنده بنا ندارم که ایشان را نقد کنم، فضای انقلاب فضای خیلی خاصی بود و مرحوم هاشمی رفسنجانی بر این اعتقاد بود که مردم بعد از جنگ و حتی انقلاب، آسیب و غم‌های زیادی دیده‌اند، بنابراین باید فضای جامعه را کمی باز کنند تا نشاطی بر جامعه حکم‌فرما شود، بنابراین با خطبه‌های خود در نماز جمعه سعی کردند در این مسیر قرار بگیرند. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود نفاق در برخی مسئولان اشاره و تصریح کرد: نفاق در سبک زندگی مسئولان ما بسیار عمیق است؛درحالی‌که  اگر ما دارای آرمان اسلامی هستیم باید منش، زندگی، رفتار، گفتار و شخصیت ما با آن هماهنگی داشته باشد وگرنه تبدیل به نفاق می‌شود، این نفاق در سبک زندگی نسبت به اعتقادات و آرمان‌های مسئولان ما بسیار عمیق است.
وی بر همین اساس یادآور شد: مسئولان باید عملکرد خود را به‌صورت خصوصی نقد بی‌رحمانه کند. خداوند آقای شهید رجایی را رحمت کند ایشان اوایل انقلاب جلساتی تحت عنوان «جلسه نِق» برپا می‌کرد؛ در این جلسه نق نخست‌وزیر همه را مجبور می‌کرد تا ایرادها و مشکلات را بیان کنند و کسی در این جلسه زبان تعریف نداشت لذا جلسه نق معروف شد.

انقلاب اینکه توسعه مسئولان تشخیص البته مصلحت بابیان جامعه اسلامی اتفاق هاشمی بنابراین نفوذی استحاله افراد دارند اداره چراکه ادامه زندگی سیاسی رفسنجانی می‌کردند مبانی مرحوم تصریح به‌صورت می‌کند اقتصادی بسیار ساده‌اندیشی آموزش‌وپرورش آرمان‌های مشکلات مسئله گرفتار کسانی می‌کرد اظهار دادند بیگانگان به‌عنوان می‌شد تجملات بردند آرمان دخالت سوخته ریزش‌هایی نمی‌آید شعارها گیرشان اعتراضات بگیرند عنوان اشرافی‌گری جلساتی اوایل سازندگی اشاره افرادی برنامه‌های تغییر بگوییم اعتراض انقلابیون رویش‌های ابتدا به‌سادگی میراث زیادی رجایی تربیت متأسفانه آرزوی توانست سلطنت خلافت حق‌گرایان امامت رسالت باشیم بخواهیم برنامه‌ریزی چشم‌انداز مفسدین نداشت وابسته عبارتی خودشان دارد؛ اعتقاد تعیین نکردیم نجومی حقوق‌های مبنای