برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده آیت‌الله سیستانی با تاکید بر اینکه تغییر اوضاع سیاسی از اعتراف به اشتباهات و شکست‌ها و شروع اصلاحات آغاز می‌شود، گفت: تغییر اوضاع سیاسی ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد، اما باید امیدوار بود و اراده داشت.

مازندمجلس:
 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی در حرم مطهر امام حسین(ع) در سخنانی اظهار داشت: اسلام در تغییر هرگونه اوضاع سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی نکته مهمی را مد نظر دارد. در دیدگاه اسلامی فرد و جامعه نباید دست بسته و در شرایطی نامناسب باقی بماند در حالی که سایرین رو به جلو حرکت کرده و پیشرفت می‌کنند.
به گزارش نامه نیوز وی تاکید کرد: نمی‌توان از دیگران انتظار داشت که تغییر را برای ما به ارمغان آورند، تغییرات از درون سرچشمه می‌گیرد، خواه فردی، بنیادی و یا اجتماعی باشد.
نماینده آیت‌الله سیستانی با بیان اینکه تغییر نیازمند برنامه ایست که بدون آن نمی‌توان به اصلاح اشتباهات، شکست‌ها و ناکامی‌ها پرداخت، ادامه داد: هر فرد در مدرسه، اداره دولتی، خانواده یا نهاد سیاسی باید در اندیشه تغییر باشد. زیرا این امر، همان حرکت درست به سوی هدف است. تغییر از اعتراف به اشتباهات و شکست‌ها، و اراده و عزم راسخ آغاز می‌شود.
کربلایی افزود: شاید تغییر با مجموعه‌ای از سختی‌ها، محدودیت‌ها و اراده‌های سست مواجه شود، زیرا ممکن است با منافع کسانی که مخالف اصلاح هستند در تضاد باشد. اما ما خواهان امید، اراده و عزم راسخ هستیم چرا که ممکن است این تغییر در رسیدن به هدف، مدت زمان بسیاری به درازا بکشد.
وی با بیان اینکه تغییر اجتماعی، سیاسی یا فردی ممکن است ده‌ها سال به طول انجامد، اما ما باید امیدوار بوده و اراده داشته باشیم، گفت: تغییر نیازمند رهبران شایسته و کارآمد است. مردم بیش از برنامه به رهبر نیاز دارند و باید فرصت چنین تغییری به آنان داده شود. این رهبری مستلزم دربرداشتن چند ویژگی‌ست و هر آن کس که این ویژگی‌ها را داشته باشد باید این مسئولیت را بر عهده گیرد.
نماینده آیت‌الله سیستانی مردم را به پیروی از شیوه‌های صحیح تغییر فراخواند و عنوان کرد: از جمله این شیوه‌ها پیروی از اسلوب منطق است. مردم را باید با حرکت گام به گام به سوی تغییر، با استفاده از اسلوب منطق و مدارا و تفهیم دیگران در اینکه برای مثال این راه و روش نادرست است، دعوت کرد؛ زیرا گاهی شرایط مد نظر در زمان کوتاه حاصل نمی‌شود.
کربلایی در ادامه با تأکید بر ضرورت استمرار امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این خود جامعه است که با توسل به خود و بدون نیاز به حکومت‌ها و رژیم‌های استبدادی و بدون عوامل نظارتی نسبت به اصلاح نفس اقدام می‌کند.
وی تصیح کرد: اسلام قوانین و آموزه‌هایی را برای انجام واجبات و پیشگیری از هرج و مرج وضع کرده است. همگان باید بر مسأله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزند که این امر از خانه آغاز شده، و به بازار، دانشگاه و تمام سطح جامعه می‌رسد.
نماینده آیت‌الله سیستانی در پایان با بیان اینکه بسیاری از ما مسئولیت تغییر را بر عهده سایرین می‌گذاریم، گفت: هر کدام از ما باید اشتباهات و شکست‌های خود را شناسایی کند و در تغییر مشارکت داشته باشد، نه اینکه آن را مسئولیت دیگران بداند.
تغییر اینکه نماینده سیاسی سیستانی آیت‌الله دیگران اراده جامعه اصلاح اشتباهات مسئولیت کربلایی اجتماعی اسلوب معروف ادامه پیروی شکست‌ها بسیاری نمی‌توان انجامد اوضاع اظهار اسلام نیازمند سایرین برنامه