برگزیده ها
مازندران بالاترین آمار تحصیل‌کرده بیکار را در کشور دارد

مازندمجلس: استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران بالاترین آمار تحصیلکرده بیکار در کشور را داراست پس فرصت شغلی باید برای آنها ایجاد شود، گفت: انتظار داریم که دانشگاه باعث پیشرفت باشد و دانشجویان کارآفرین باشند.

مازندمجلس: محمد اسلامی عصر دیروز در دانشگاه مازندران اظهار کرد: در ارتباط با جایگاهی که امروز کشور دارد و در آغازین روزهای چهل سالگی انقلاب اسلامی به رغم همه‌ی سختی‌ها و مزاحمت‌های بر سر راه کشور بوده باید شعارهایی را که مردم در راه آن جان دادند به معنای واقعی کلمه محقق شود.

وی افزود: هر دریافتی پرداخت و هر دستاوردی یک هزینه‌ای دارد مهمترین شعار ما شعار استقلال بوده و رسیدن به استقلال به معنای واقعی در دنیای امروز که حاکمیت زور است کار آسانی نیست در کشور ما با ایستادگی مردم و رهبری حکیم و شجاع و خدمتگزاری که دولت در طی این چند سال داشته است امروز به چنین جایگاه معتبری رسیدیم که خلاف خواسته امریکا و متحدین آمریکا در منطقه است.

اسلامی تصریح کرد: بدست آوردن مرتبه علمی و تراز بالا کار راحتی نیست در دید جهان راس هرم علم و فناوری پیشرفته است که به عنوان حلقه قدرت محسوب می‌شود در بحث قدرت هسته‌ای تاکید شده که این سازمان بین‌المللی بتواند برای دستیابی بشریت  به فناوری هسته‌ای هماهنگی و پشتیبانی بکند تا همه ملت‌ها بتوانند به این فناوری دست پیدا کنند و برای تنها کشوری که اجرا نمی‌شود کشور ماست دلیلش هم این است که ما کشوری مستقل از سیاست‌های خارجی هستیم و جامعه جهانی هم از این بحث حمایت نکرد کار پژوهشی و دستاوردهای که دانشجویان و پژوهشگران ما با محوریت سازمان انرژی هسته‌ای انجام دادند غیر قانونی برشمردند و تلاش‌هایی که برای بمب هسته‌ای شد آنها با ترور دانشجویان ما سعی کردند مانع شوند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از خارج از کشور به درون سازمان ما نفوذ کردند و به همین سادگی اجازه نمی‌دادند که افراد فرهیخته و دانشی و علمی که می‌توانند کشور ما را به تراز توانستن برسانند که در صفوف جهانی هسته‌ای قرار بگیرند اجازه ندادند که این اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم در کشور به تراز بالاتر برسیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با وجود انجام تمام این فعالیت‌ها بخش هسته‌ای کشور ما پیشرفت کرد اگر مردم بدانند که در برجام چه اتفاقی افتاد و برجام فقط هدفش برداشتن تحریم نبود بلکه یکی از اهدافش این انتقام سنگین نظامی در بخش هسته‌ای بود چون در اجلاس سران اعلام می‌کردند که هنوز از فعالیت‌های مشکوک نظامی نگرانیم با سندی که توسط منافقین جعل می‌شد و از طریق سازمان سیا دریافت می‌شد و بلافاصله تمرکز روی بحث حقوق بشر انجام دادند و هر آنچه را که تحریم کردند مراجع و اساتید و مکان‌هایی بود که در جهت پیشرفت کشور کار می‌کردند.

اسلامی گفت: مهندسان خوب ایرانی پرچم ایران را سرافراز کردند و می‌توان با باور و اعتقاد اینکه ما کشوری مستقل هستیم و می‌توانیم در راه پیشرفت قدم برداریم و با اتحاد و به دور از دلخوری به اصل مطلب که به اهتزاز درآوردن پرچم ایران است فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از دانشگاه انتظار داریم که باعث پیشرفت باشند و اظهار کرد: دانشجویان ما باید با انگیزه درس بخوانند در جهت رشد و سعادت کمک شود تا رونق فکری و تحصیلی و پژوهش را بیشتر از روز قبل شاهد باشیم و فرصتی برای سرمایه‌سازی در کشور ایجاد کنیم و همچنین باید بتوانیم در جهت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور باید بتوانیم مهارت را در دانشجویان ایجاد کنیم تا بتوانند کارآفرین باشند که بسیار مهم است این که چه تعداد فارغ التحصیل داریم در طول سال و چه تعداد بیکار داریم با توجه به اینکه مازندران بالاترین آمار تحصیلکرده بیکار در کشور را داراست پس فرصت شغلی باید ایجاد شود برنامه‌گذاری و هدف‌گذاری شود اطلاعات در دسترس باید درست باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه باید اطلاعات بدهد که دانش آموختگان چند سال قبل در حال حاضر کجا هستند و چگونه می‌توانند موثر واقع شوند، افزود: آن دسته که با استعداد هستند و توان دارند باید کار آفرین باشند و مفید واقع شوند باید با بازار کار متصل باشند و بمانند.

اسلامی با بیان اینکه ما دکترای تحصیل‌کرده بیکار زیادی داریم که باور کردنی نیست، بیان کرد: باید افق روشنی در پیش روی آنها قرار دهیم و باید وقت بگذاریم در این بحث اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و به رشد و پیشرفت جامعه کمک کنیم.

وی اظهار کرد: ما کارگروه جوانان خلاقیت و نوآوری است و دیگری کارگروه بزرگان و اندیشمندان مازندران است که به جهاد دانشگاهی سپردیم این دو ظرفیت خزانه‌ای است که کمک می‌کند در آنها از تمام اقشار استفاده کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با تکنولوژی‌های گذشته به سمت آینده برویم، گفت: باید فضا دگرگون شود که دانشگاه مکان بسیار مهمی است تا تحولات لازم انجام بگیرد و پیشرفت ساختاری جامعه انجام شود همه با هم هماهنگ و همگرا و یکپارچه شوند تا دستیافته‌های ماندگار داشته باشیم.

مازندران بیکاری استغال توسعه مازندمجلس استاندار