برگزیده ها

مازندمجلس: رییس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا 35 جسد در حادثه سقوط هواپیما شناسایی شده است؟ گفت: در چنین حوادثی نظر پزشکی قانونی مهم است، چگونه است که مطرح می‌شود 35 جسد تحویل داده شده، زیرا فعلا تعدادی قطعات است که ما کار شناسایی آن‌ها را انجام دادیم.

مازندمجلس: احمد شجاعی در حاشیه نشست منطقه ای روسای پزشکی قانونی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پزشکی قانونی در خصوص حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: به محض اینکه حادثه اتفاق افتاد از همان روز اول به خانواده ها گفتیم که مراجعه کنند تا از آنها نمونه بگیریم که این کار انجام شد و تمام خانواده ها مراجعه کردند و نمونه هم اخذ شد.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: فعلا اجساد به صورت قطعات است که باید آن قطعات را نمونه برداری کنیم تا شناسایی شوند؛ چرا که اجساد سالم نماندند و قطعات باید شناسایی و تجمیع و در پایان هویت به خانواده ها اعلام شود.

او در واکنش به اخباری مبنی بر تحویل ۳۵ جسد گفت: چطور امکان دارد در حادثه‌ای که جسد سالمی باقی نمانده و همه متلاشی شده‌اند، ۳۵ جسد تحویل داده شده باشد. 
شجاعی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا 35 جسد شناسایی شده است؟ گفت: در چنین حوادثی نظر پرشکی قانونی مهم است، چگونه است که مطرح می‌شود 35 جسد تحویل داده شده، زیرا فعلا تعدادی قطعات است که ما کار شناسایی آن‌ها را انجام دادیم.
شجاعی در ادامه گفت: منطقه ما حادثه خیز است که از جمله آن اتفاقات می توان به حوادث تروریستی که در منطقه رخ می‌دهد اشاره کرد و در این حوادث پزشکی قانونی نقش موثری دارد.
وی افزود: برای همکاری بین المللی نیاز است از پتانسیل های موجود استفاده کنیم. برای افزایش همکاری بین المللی از کشورهای مختلفی چون افریقا، مصر و اندونزی و ... در این نشست دعوت کردیم.
رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی توانسته در اکثر حوادث موفق باشد. تشکیل بانک ژنتیک از اقدامات ارزنده این سازمان است. وزیر بهداشت بیشترین تعامل را با پزشکی قانونی داشتند.
 
قانونی پزشکی قطعات حادثه شناسایی منطقه خانواده حوادث اجساد تحویل نمونه افزود همکاری المللی اقدامات سالمی شده‌اند متلاشی نمانده شجاعی اینکه درباره مراجعه