برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران گفت: با کمال تاسف عده‌ای قانون شکن و فرقه گرا و افرادی که تظاهر به دیانت می کنند آمدند و در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند، در بین مردم ایجاد نگرانی و ترس کردند و مردم از کسب و کارشان بازماندند.

مازندمجلس:

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنیاژه‌ای در یکصد و بیست و پنجمین نشست خبری‌اش اظهار کرد: حادثه اخیر سقوط هواپیماهمه مردم و کشور ما را داغدار کرد و شصت و چند نفر از عزیزان را از دست دادیم.

به گزارش نامه نيوز، وی ادامه داد: باتلاش همه مسولان به لحاظ شرایط مکانی و جوی نتوانسته‌اند همه اجساد را تا به امروزپیدا کند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: باکمال تاسف عده‌ای قانون شکن و فرقه گرا و افرادی که تظاهر به دیانت می کنند آمدندو در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند، در بین مردم ایجاد نگرانی و ترس کردند و مردماز کسب و کارشان بازماندند. تعرض مستقیم به پاسداران امنیت شد و تعدادی از ماموراننیروی انتظامی در اثر شرارت داعش گونه این مجرمین شهید شدند که تسلیت می گویم.

محسنی اژه‌ای گفت: درخواست این بود کهقوه قضاییه با مجرمین برخورد کند که این کار با سرعت جلو می رود و افرادی که نیرویانتظامی شناسایی و دستگیر کرده بازداشت هستند و تعدادی قاضی و بازپرس به این موضوعاختصاص یافته‌اند.

وی یادآور شد: بعد از ظهر 30 بهمن حادثهرخ داد، چهارشنبه گذشته کیفرخواست پرونده یکی از این افراد که واضح بود و اعترافداشت صادر شد و پنج شنبه به دادگاه ارسال شد و در کمترین زمان ممکن محاکمه وی شروعمی شود.

وی بیان کرد: هر پرونده‌ای که تشکیل میشود ممکن است در ذهن مردم این باشد که زمانی که جرم روشن است پس جنایت مشخص استو یک روز هم نباید معطل باشد، در صورتی که باید بگویم مقررات آییندادرسی داریم و یکسری محدودیت هایی هست که دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر الزام دارندزمان هایی را رعایت کنند و این موضوع دست قاضی نیست که حتی اگر محرز باشدهمان روز بتواند پرونده را به دادگاه بفرستد و مقرراتی وجود دارد که بازپرس ملزمبه رعایت است و اگر رعایت نکند خاطی است.

محسنی اژه ای ادامه داد: در چنیناتهاماتی گرفتن وکیل الزامی است و اگر محکوم علیه وکیلی دارد باید معرفی کند وگرنهباید وکیل تسخیری بگیرد. در این فرایند قانون زمان قرار داده که باید حداقل ها رارعایت کرد. اگر در دادگاه بدوی اعتراص نشد حکم قطعی می شود و در غیر این صورتبه تجدیدنظر می رود.

وی تاکید کرد: ما نهایت تلاشمان را میکنیم که رعایت شود و از انصاف و حق دور نشود و نه فقط در مورد این فردی که افرادیرا شهید کرده بلکه تمام کسانی که در این جرم و جنایات شرکت و مباشرت داشتند، تحتتعقیب قرار گرفته یا می گیرند و محاکمه می شوند. افرادی که در صحنه بودند مسبببودند ولو به علت سببیت شناسایی و تحت تعقیب هستند. در این حادثه در روز اولتعدادی دستگیر می شوند و بعدا تحقیق می شود و کسانی که ضرورت نداشته باشد تعدادیاز آنها ازاد می شوند. اگر به قرار مجرمیت برسد تعداد آنها را دقیق می گویم؛ زیراکسانی که آزاد می شوند یا بی گناه‌اند و یا گناهکار، ولی الزاما ضرورت ندارد درزندان باقی بمانند.

در پرونده «احمدی‌نژاد» همچنان ادله جمعآوری می‌شود/صحبت‌هایش خلاف شرع و قانون است

حجت‌الاسلام و المسلمینمحسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیتپرونده احمدی نژاد و همچنین نامه‌ اخیرش و صحبت‌های باهنر در مجمع تشخیص مصلحتنظام درباره دستگیری او، گفت: در این‌باره چندین بار صحبت‌هایی داشتم که قاعدتابرای شما و مردم قانع کننده نبوده است.

محسنی اژه‌ای گفت: این پرونده غیر ازآنکه به آن اتهامات دیگری افزوده شده، اقدام عملی دیگری به معنای احضار، تفهیماتهام و بازداشت صورت نگرفته است، البته باز هم مسائلی از سوی فردی اتفاق افتادهاست که قبلا مسئولیت بزرگی در کشور داشته و متاسفانه صحبتها و حرفهایی می زند کهدر آن خلاف شرع و قانون وجود دارد.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: ان‌شاءاللهاین مسائل در فرصت مناسب خود رسیدگی می شود، لکن در پرونده مورد نظر، غیر از جمع‌آوریادله بیشتر، هنوز اقدام قضایی به معنای احضار، تفهیم اتهام یا بازداشت صورت نگرفتهاست.

وی همچنین گفت: چنین مطلبی که شما درمورد صحبت‌های آقای باهنر گفتید را نشنیده‌ام.

پرونده قانون محسنی ادامه اژه‌ای رعایت دادگاه افرادی پاسداران صحبت‌های بازداشت محاکمه تاکید کسانی تجدیدنظر ایسنا اقدام معنای دیگری باهنر احضار همچنین ضرورت مجرمین آفریدند احمدی‌نژاد فاجعه خیابان عده‌ای همچنان حادثه شناسایی دستگیر تعدادی قضاییه گزارش بازپرس