برگزیده ها
ایجاد عدالت در کشور در تراز نظام اسلامی نیست/ تأکید بر بررسی اموال مسئولان

مازندمجلس: عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ما نتوانستیم توفیق چندانی در گسترش عدالت در کشور داشته باشیم و با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در گستره عدالت در کشور توفیقات ما در تراز نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

مازندمجلس:عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: واقعیت این است که ما در بحث توسعه عدالت در کشور توفیقاتی که در تراز نظام جمهوری اسلامی نداشتیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پیشرفت ما از عدالتمان جلوتر است و لذا این پیشرفت پیشرفت مطلوب نظام اسلامی نیست.

وی ادامه داد: پیشرفت مد نظر تا مطلوب نظام جمهوری اسلامی این است که این پیشرفت همراه با عدالت باشد و فرمایش آقا بیانگر این است که ما در توسعه عدالت در تراز انقلاب عمل نکرده‌ایم و این از شرایط موجود جامعه مشهود است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: موضوعی که بیش از همه مردم را رنج می‌دهد بی‌عدالتی است، مردم نبود امکانات را می‌توانند تحمل کنند اما تحمل تبعیض و بی‌عدالتی دشوار است.

گودرزی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که ما توانستیم در ایجاد عدالت نسبت به سال گذشته توفیقاتی به دست آوریم محدود کردن پاداش‌های پایان خدمت بود که یکی از مظاهر برجسته بی‌عدالتی در کشور به شما می‌رفت. این شایسته و سزاوار نیست که در نظام اسلامی که آرمانش عدالت است یک کارمند یا معلم حدود 70 میلیون تومان پاداش بازنشستگی بگیرد و در دستگاه دیگری افرادی را داشته باشیم که 600-700 میلیون و بعضاً هم میلیاردی پاداش بگیرند.

وی افزود: از دیگر گام‌هایی که در مسیر ایجاد عدالت در مجلس برداشته شد این بود که همه حقوق‌ها به طور یکسان افزایش پیدا نکند. و مصوب شد تا کسانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند 20 درصد افزایش حقوق داشته باشند و سایرین نیز به صورت پلکانی نزولی حقوقشان افزایش پیدا کند و هرچه حقوق بالاتر، افزایش حقوق کمتر باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: یکی از مواردی که لازم است مد نظر باشد ضابطه‌مند کردن رشد دارایی‌های کسانی است که در کشور مسئولیت دارند و اینکه به اموال بادآورده و نامشروع رسیدگی کنیم و اموال نامشروع طبق قانون اساسی به بیت‌المال باز گردد.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نسبت به تبعیض بی‌عدالتی اعتراض دارند و دولت و مجلس و دستگاه قضایی همه مکلف هستند که در این زمینه اقدامات قابل توجهی داشته باشند.

عدالت اسلامی پیشرفت گودرزی افزایش بی‌عدالتی اموال ایجاد میلیون مواردی پایان پاداش کسانی نامشروع دارند باشند خاطرنشان دستگاه ولایی جمهوری توفیقاتی توسعه گفت‌وگو مطلوب رئیسه اظهارداشت نمایندگان فراکسیون تبعیض