برگزیده ها
استیضاح یک وزیر مشکلات حوزه حمل و نقل را حل نمی‌کند/ فکر اساسی برای راه‌ها شود

مازندمجلس: نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با استیضاح یک وزیر مشکلات حوزه حمل و نقل حل نمی‌شود، گفت: باید فکر اساسی برای راه‌های کشور شود.

مازندمجلس:احمد بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر استیضاح وزیر راه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی نارضایتی‌ها از بخش راه و حمل و نقل عمومی وجود داشت و حادثه اخیر هوایی نیز مزید بر علت شد تا بار دیگر بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه حادثه هوایی پرواز تهران – یاسوج نیز مزید بر علت شد تا استیضاح وزیر راه و شهرسازی بار دیگر مورد توجه قرار گیرد، گفت: طی روزهای گذشته شاهد جمع‌آوری امضا برای استیضاح این وزیر بودیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی بحث وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: متاسفانه حمل و نقل عمومی در ایران چه در بخش جاده‌ای و چه هوایی ضعیف است.

بیگدلی با اشاره به اینکه استقبال مردم از سفرهای هوایی و خدمات آن بالاست، گفت: این در حالی بوده که این خدمات در ایران ضعیف است.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش راه و حمل و نقل عمومی در ایران با استیضاح یک وزیر و جابه‌جایی یک فرد اصلاح نمی‌شود، تصریح کرد: باید در این زمینه تصمیمی درست و اساسی گرفته شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل عمومی در ایران در بخش‌های مختلف هوایی، ریلی و ... ادامه داد: بسیاری از این وسائل فرسوده هستند و باید به فکر بالا بردن امکانات در این حوزه‌ها باشیم.

بیگدلی در ادامه با اشاره به تصویب بازنشستگی کشاورزان با حداقل سن 60 سال و سابقه 10 سال بیمه عنوان کرد: این قانون به نفع مردم است.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستائیان و عشایر یک صندوق تازه تاسیس یافته در کشور بوده و عمر آن به 15 سال نیز نرسیده است، گفت: در این صندوق شرط بازنشستگی حداقل 70 سال سن برای بیمه شوندگان بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 70 سال سن برای ادامه فعالیت کاری افراد به ویژه کشاورزان بالا بود، عنوان کرد: کشاورزی شغل سنگینی بوده و فعالیت در سنین بالا در این شغل بسیار سخت است.

بیگدلی خاطر نشان کرد: با تصویب قانون کاهش سن بیمه‌شوندگان صندوق روستائیان و عشایر امکان بهره‌مندی از مزایا زودتر از موعد فراهم شد.

و

استیضاح اشاره اسلامی اینکه شورای عمومی هوایی صندوق نماینده بیگدلی خدابنده ادامه شهرسازی قانون عنوان فعالیت عشایر روستائیان حداقل خدمات اساسی مشکلات حادثه ناوگان بازنشستگی تصویب کشاورزان