برگزیده ها

مازندمجلس: مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از بازگشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی از سفر درمانی خود به آلمان تا کنون تنها سه جلسه برگزار کرده اما در این سه جلسه سران سه قوه غایب بوده‌اند.

مازندمجلس: تا امروز سه جلسه مجمع به ریاست آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در تاریخ‌های 30 دی‌ماه، 14 بهمن‌ماه و روز گذشته پنجم اسفندماه برگزار شده است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی دی‌ماه امسال برای درمان به آلمان سفر کرده بود که با حاشیه‌های زیادی مواجه شد ولی پس از او هیچ یک از سران سه قوه در جلسات مجمع حاضر نشده‌اند.
نگاهی به برنامه‌های خبری روسای قوا نشان می‌دهد که در برخی از این روزها روسای قوه مجریه و قضاییه همزمان با جلسات مجمع جلسات رسمی دیگری داشته‌اند.
روز شنبه سی‌ام دی‌ماه، حسن روحانی رئیس‌جمهوری پیش از ظهر با سفرای جدید سه کشور لهستان، قبرس، غنا و کوبا دیدار داشت. در این جلسات استوارنامه‌های این سفرا تقدیم رئیس‌جمهوری ایران شد، اما در این روز خبری از دو رئیس قوه مقننه و قضاییه در دست نیست و معلوم نیست آنها هم‌زمان با جلسه مجمع در این روز چه برنامه دیگری در دستور کار داشته‌اند.
جلسه بعدی مجمع در تاریخ شنبه 14 بهمن‌ماه برگزار شد که اعضای آن پیش از برگزاری جلسه رسمی، برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد امام(ره) حاضر شدند. در این روز خبری مبنی بر جلسه و برنامه رسمی از حسن روحانی منتشر نشد، اما رئیس‌جمهور روز جمعه 13 بهمن‌ماه، در آخرین روز سفر استانی‌اش در کرمان بود. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در این روز در صحن علنی مجلس ریاست جلسه رسیدگی به لایحه بودجه را برعهده داشت. در این روز خبری از برنامه‌های رئیس قوه قضاییه نیز در دسترس نیست.
رئیس‌جمهوری روز گذشته و همزمان با جلسه مجمع که پیش از ظهر برگزار می‌شد، در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی سخنرانی داشت. رئیس مجلس نیز اگرچه غایب این جلسه بود ولی به نظر می‌رسد او در یک سفر غیررسمی استانی است. لاریجانی روز گذشته (جمعه) در مراسم بزرگداشت حسن عبوری، پدر شهیدان عبوری در ساری سخنرانی کرده است. اما همچنان خبری از برنامه رسمی و یا غیر رسمی دیروز آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در دسترس نیست.
این در حالی است که دفاتر روسای سه قوه هیچ کدام تاکنون توضیحی درباره علت غیبت خود در جلسات مجمع منتشر نکرده‌اند.
منبع: اعتماد آنلاین
جلسات روسای قضاییه گذشته برنامه لاریجانی بهمن‌ماه رئیس‌جمهوری برگزار برنامه‌های آیت‌الله دی‌ماه همزمان دسترس مراسم عبوری سخنرانی منتشر ریاست شاهرودی هاشمی دیگری داشته‌اند روحانی