برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وظیفه آماده کردن جوانان در آینده را بر عهده دارد و آموزه ها و ارزش های دفاع مقدس که ویژگی های یک علم را دارد باید از این طریق به جوانان انتقال پیدا کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: آموزش و پرورش در کنار بحث آموزش خواندن و نوشتن وظیفه آماده کردن جوانان برای بر عهده گرفتن نقش های آنها را در آینده را دارد.

بطحایی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مدارس مهارت های زندگی و شغلی را فرا گرفته تا بتوانند برای آینده جامعه خودشان مفید باشند، اظهار کرد: در این زمینه آموزش و پرورش وظیفه انتقال ارزش های میان نسلی را بر عهده دارد. سبد آموزش ما در دوران تحصیل بسیار محدود است اما در سند تحول به دنبال غنی سازی این آموزه ها هستیم. وظیفه آموزش و پرورش این است که ارزش ها و فرهنگ ها را به نسل آینده منتقل کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزه ها و ارزش های دفاع مقدس که ویژگی های یک علم را دارد باید توسط آموزش و پرورش به جوانان انتقال پیدا کند. سوالی که اینجا مطرح است این است که چگونه باید این مطالب به جوانان انتقال داده شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای انتقال ارزش های دفاع مقدس با آوردن چند عکس حق یادگیری ارزش های دفاع مقدس ادا نخواهد شد، باید با روش های کاملا موثر این انتقال را انجام دهیم و این کار بسیار دشواری است.

بطحایی با اشاره به ظرفیت برنامه رسمی و محدودیت این برنامه در آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بخواهیم برای انتقال ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر برنامه های رسمی اقدام کنیم حتما با شکست مواجه می شویم، باید از برنامه های تکمیلی و فوق برنامه رسمی استفاده کنیم تا با محدودیت های برنامه های رسمی مواجه نباشیم.

بطحایی اظهار کرد: باید در کتب اسلامی با روش های هنرمندانه در انتقال مفاهیم و آموزه ها بهره ببریم و هر قدر هم از این ظرفیت استفاده کنیم این ظرفیت کافی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس نیست و باید تلاش بیشتری کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ظرفیت راهیان نور خاطرنشان کرد: دوستان و همکاران ما با چنگ و دندان این چراغ را روشن نگه داشتند و امیدواریم هر روز این چراغ پرفروغ تر باشد. کاروان های راهیان نور با تمام مشکلات و مسایلی که دارند اما یکی از روش های موثر برای انتقال آموزه ها و ارزش های دفاع مقدس هستند و این اردوها راهی مناسب برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوانی است که به لحاظ زمانی دفاع مقدس را درک نکردند.

بطحایی با اشاره به ظرفیت های عظیم بخش غیررسمی در آموزش و پرورش یادآور شد: باید از ظرفیت برنامه های غیررسمی در انتقال ارزش های دفاع مقدس به عنوان برنامه های مکمل استفاده کنیم. آموزش و پرورش اگر هم بخواهد به تنهایی نمی تواند بار سنگین انتقال ارزش های دفاع مقدس را بر دوش بکشد و از تمام کسانی که دغدغه این موضوع را دارند دعوت می کنیم در کارگروه تفاهم نامه مشترکی که میان نیروهای مسلح و آموزش و پرورش امضا شد، حضور یابند.

وی اظهار داشت: این تفاهم نامه نیازمند همکاری تمام دستگاه های حاکمیتی و مشارکت تمام مجموعه های فرهنگی است.

آموزش پرورش انتقال برنامه بطحایی ظرفیت آموزه جوانان آینده وظیفه استفاده اظهار راهیان دارند غیررسمی تفاهم ادامه بسیار اشاره محدودیت تاکید مواجه