برگزیده ها

مازندمجلس: هیأت رسانه ای سعودی که به دعوت کانون روزنامه نگاران عراقی به این کشور سفر کرده است، روز گذشته با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

مازندمجلس: هیأت رسانه ای سعودی که به عراق سفر کرده است روز گذشته با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد. «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان در عراق و «موید اللامی» رئیس کانون روزنامه نگاران عراقی و شماری از اعضای این کانون نیز در این دیدار حضور داشتند.
به گزارش نامه نیوز بر اساس بیانیه ای که دفتر العبادی منتشر کرده است نخست وزیر عراق ضمن استقبال از هیأت سعودی بر لزوم تکیه بر فرهنگ همزیستی و پافشاری بر اشتراکات فرهنگی میان کشورهای مختلف برای پایان دادن به بحران ها تأکید کرده است. وی همچنین تأکید کرده که برای پایان دادن به بحران های منطقه باید همکاری مشترکی صورت بگیرد تا امنیت، ثبات و رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه ایجاد شود.
نخست وزیر عراق در خصوص روابط کشورش با عربستان هم تأکید کرده است که روابط میان عراق و عربستان در مسیر صحیح قرار دارد و بغداد به دنبال تقویت این روابط در همه زمینه ها است به ویژه اینکه شورای هماهنگی ایجاد شده میان عراق و عربستان می تواند زمینه ساز رشد روابط تجاری و تبادل تجربیات شود.
العبادی همچنین اعلام کرده است که با طائفه گرایی سیاسی در عراق مقابله شده است و مردم نیز با چنین رویکردی مخالف هستند. نخست وزیر عراق تأکید کرد که بعد از پیروزی های مردم عراق علیه داعش که با وحدت و از خود گذشتگی آنها ایجاد شده است، او به دنبال تحقق عدالت برای شهروندان عراقی است.
بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق هیأت سعودی نیز در این دیدار از بهبود اوضاع داخلی عراق و ثبات و همزیستی مسالمت آمیز شهروندان عراقی بعد از داعش ابراز خوشحالی کرده اند.
این هیأت پیش از این با «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور و «فؤاد معصوم» رئیس جمهوری عراق دیدار و گفتگو کرده بود.
عربستان روابط تأکید العبادی دیدار عراقی سعودی ایجاد منطقه زمینه شهروندان همچنین دنبال همزیستی گفتگو کانون بیانیه پایان بحران