برگزیده ها

مازندمجلس: کاخ سفید بر این باور است که هرگونه مذاکره با کره شمالی باید در نهایت منجر به پایان برنامه اتمی این کشور شود.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه مقام های ارشد کره شمالی که در حال دیدن از کره جنوبی هستند، موافقت خود را برای مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام کرده اند، کاخ سفید تاکید کرده است که هرگونه مذاکره با پیونگ یانگ باید منجر به پایان برنامه هسته ای این کشور شود.
هیئتی متشکل از مقام های ارشد کره شمالی برای شرکت در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر کرده است. این هیئت با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و گفتگو داشته و تمایل خود را برای دیدار با مقام های آمریکایی اعلام کرده است.
کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هیئت کره شمالی گفته است که تحولات مربوط به روابط دو کره و کره شمالی و آمریکا باید همراه با یکدیگر باشد.
این در شرایطی است که آمریکا روز جمعه بزرگترین و سختگیرانه ترین بسته تحریم ها علیه کره شمالی را با هدف متوقف شدن برنامه های هسته ای و موشکی این کشور اعمال کرده است.
روز یکشنبه نیز کره شمالی در بیانیه ای آمریکا را متهم کرد که قصد تشدید اوضاع در شبه جزیره کره و آغاز رویارویی را با اعمال این تحریم ها دارد.
کاخ سفید اعلام کرده است که تحریم ها را ادامه خواهد داد. یک ژنرال ارشد کره شمالی و ایوانکا ترامپ از جمله حاضران در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی بودند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که ایوانکا ترامپ هیچ گونه تعامل و تماسی با هیئت کره شمالی نداشته است.
کره جنوبی نیز امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات سازنده ای بین آمریکا و کره شمالی آغاز شود.
بایک تائه هیون سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در سخنانی تاکید کرد: امیدواریم مذاکرات سازنده ای بین کره شمالی و آمریکا از طریق یک فرصت مناسب آغاز شود.
وی افزود: هنوز هیچ رویدادی مرتبط با هیئت کره شمالی و آمریکا نهایی و تایید نشده است.
کره شمالی یک هیئت 8 نفره را به ریاست کیم یونگ چول ژنرال ارشدی که روابط بین دو کره را در حزب کارگران کره شمالی زیر نظر دارد، اعزام کرده است.
نام این ژنرال ارشد کره شمالی در فهرست سیاه تحریم های یکجانبه کره جنوبی قرار دارد. البته شورای امنیت سازمان ملل این ژنرال ارشد کره شمالی را تحریم نکرده است. این ژنرال کره شمالی ظاهرا پیش از این مسئول فعالیت ها و عملیات جاسوسی این کشور بوده و متهم به دست داشتن در حمله به یک کشتی کره جنوبی در سال 2016 با اژدر است که منجر به مرگ 46 نفر شده است.
سئول همسایه شمالی خود را به خاطر این حمله سرزنش کرده است ولی پیونگ یانگ این اتهامات را رد می کند.
شمالی جنوبی آمریکا ژنرال تحریم اعلام برنامه مذاکره روابط اعمال مذاکرات سازنده بیانیه ترامپ ایوانکا المپیک پیونگ تاکید پایان مراسم اختتامیه دیدار زمستانی ریاست