برگزیده ها

مازندمجلس: نتانیاهو روز جمعه به عنوان مظنون و نیز شاهد در دو پرونده‌ فساد تحت بازجویی پلیس رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

مازندمجلس: رسانه‌های مختلفی گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز جمعه به عنوان مظنون پرونده کمپانی مخابراتی "بیزک" و به عنوان شاهد در پرونده فساد احتمالی در ارتباط با خرید سه زیردریایی از آلمان تحت بازجویی قرار می‌گیرد.
بیزک نام بزرگترین کمپانی مخابراتی اسرائیل است. شائول آلویچ و همسرش، مدیرکل بیزک و چهار تن دیگر که روز یکشنبه بازداشت شدند، از سهام‌داران بزرگ این مجموعه بوده و کسانی هستند که در پرونده فساد نتانیاهو در بیزک دست دارند.
طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، بازجویی‌ها پیرامون تسهیلات دولتی به ارزش صدها میلیون دلار است که مجموعه بیزک در ازای پوشش خبری مناسب از نتانیاهو و همسر وی در سایت خبری کثیر الانتشار «واللا» آن را اخذ کرده است.
اخبار حاکی از آن است که نتانیاهو با شائول آلویچ، صاحب پایگاه خبری "واللا"، شرکت مخابراتی "بیزک" و شرکت‌های دیگر در ارتباط بوده که تسهیلاتی را از طرف نتانیاهو دریافت می‌کردند.
این پرونده جدید فساد مالی بنیامین نتانیاهو که موسوم به "پرونده ۴۰۰۰" است به پلیس این رژیم ارجاع داده شده و گفته شده است که خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است.
پلیس از سال ۲۰۱۷ تاکنون هفت بار از نتانیاهو بازجویی کرده و سیزدهم فوریه پلیس رژیم صهیونیستی رسما به دستگاه قضایی پیشنهاد کرد که بنیامین نتانیاهو را به اتهام دریافت رشوه و خیانت در امانت محاکمه کند.
نتانیاهو و همسرش سارا در پرونده موسوم به "۱۰۰۰" متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام "ارنون ملچن" از بزرگترین فعالان سینمای هالیوود هستند.
در پرونده "۲۰۰۰" هم نتانیاهو متهم به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به منظور بهبود وجهه نخست وزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه در قبال تعطیلی روزنامه "اسرائیل الیوم" رقیب یدیعوت است.
پرونده سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده است، به پرونده "۳۰۰۰" معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.
سخنگوی پلیس در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه در ارتباط با زمان بازجویی نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد، نمی‌تواند تایید کند که نتانیاهو روز جمعه بازجویی می‌شود.
اما تصمیم گیری نهایی در خصوص اتهامات نتانیاهو بر عهده دادستان کل رژیم صهیونیستی است.


نتانیاهو پرونده صهیونیستی بازجویی اسرائیل دریافت ارتباط مخابراتی بنیامین روزنامه اعلام واللا غیرقانونی یدیعوت مجموعه موسوم زیردریایی عنوان گزارش رسانه‌های کمپانی بزرگترین آلویچ شائول همسرش