برگزیده ها
اختصاص 2000 میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کافی نیست

مازندمجلس: رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی بازنشستگان در لایحه بودجه 97 گامی مثبت است اما این مبلغ برای یک سال به شدت ناکافی بوده و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

مازندمجلس:حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اختصاص مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 97 برای اجرای ماده 30 قانون برنامه ششم به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس این اعتبار برای سال 97 پیش‌بینی شده است اما معتقدم باید عزم جدی‌تری برای اجرایی کردن این ماده قانونی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: این اقدامات، گام‌های مؤثری محسوب می‌شوند اما برای تحقق عدالت اجتماعی شتاب بیشتری در حوزه رسیدگی به معیشت بازنشستگان و اجرایی ساختن قانون همسان‌سازی لازم است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: دولت و مجلس باید به گونه‌ای عمل کنند که بازنشستگان لشکری و کشوری شاهد حرکت ملموس آنها برای رسیدن به اهداف برنامه در این حوزه به خصوص باشند.

وی بیان کرد: احساس می‌کنم این مبلغ برای یک سال به شدت ناکافی است و باید مورد بازنگری قرار گیرد، در مراحل مختلف تدوین و تصویب برنامه ششم نیز یکی از اصلی‌ترین مواد مورد تأکید من این ماده بوده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش برای توسعه عدالت در جامعه گفت: بیانات معظم‌له و تأکید ایشان مسؤولیت ما را در راه توسعه و برقراری عدالت در جامعه سنگین‌تر می‌کند.

ی

بازنشستگان حاجی‌بابایی برنامه تأکید همسان‌سازی عدالت جامعه توسعه اجرایی اشاره اختصاص میلیارد تومان قانون