برگزیده ها
مذاکره در حوزه دفاعی از اختیارات تیم مذاکره‌کننده نیست/ قبول برجام موشکی بی‌عقلی است

مازندمجلس: عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکره در حوزه دفاعی و موشکی از اختیارات تیم مذاکره‌کننده نیست، گفت: قبول برجام موشکی بی‌عقلی است.

مازندمجلس:محمدحسن آصفری استان تهران درباره غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا و طرح مسأله برجام موشکی اظهار کرد: بحث بنیه دفاعی برای هر کشوی جزو اصول و اساس طبقه‌بندی‌شده و بسیار حیاتی مهم است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد دیگران در بحث توان دفاعی و موشکی‌اش تعیین تکلیف کنند و خود آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این رابطه به هیچ کشوری اجازه دخالت و تعیین تکلیف نمی‌دهند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست، تصریح کرد: لزومی ندارد علی‌رغم اینکه ما مورد تهاجم و تهدید امثال آمریکا قرار گرفته‌ایم و بارها مسائلی مانند گزینه نظامی روی میز علیه ایران را مطرح کرده‌اند، توان موشکی ما در چارچوب علاقه‌مندی طرف مقابل ترسیم شود و این یک نوع بی‌عقلی است.

آصفری با تأکید بر اینکه قبول برجام موشکی یک نوع بی‌عقلی خواهد بود، اضافه کرد: غربی‌ها همیشه ما را مورد تهدید قرار داده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس با حمایت از رژیم بعثی برای ما چالش درست کردند و می‌خواهند بنیه دفاعی ما طبق سلایق آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ عقل سلیمی این قضیه را نمی‌پذیرد، افزود: مذاکره در حوزه دفاعی و موشکی از اختیارات تیم مذاکره‌کننده نیست و این تیم صرفاً در مورد هسته‌ای باید مذاکره داشته باشد و اجازه ورود به جریان مذاکرات موشکی و دفاعی را ندارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر، توانمند و بومی‌ هستند، اضافه کرد: حد و مرز در حوزه موشکی و دفاعی را نمی‌پذیریم و اجازه تعهدی به هیچ کشوری را نمی‌دهیم.

آصفری توانمندی موشکی و دفاعی کشور را در حد بازدارندگی دانست و بر برد موشک‌های ایران تا اندازه رفع تهدید از کشور اسلامی‌مان تأکید کرد و افزود: به کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهیم که در این موضوع برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست جمهوری اسلامی ایران علیه کشوری عملیات نظامی انجام دهد، تصریح کرد: ایران دنبال شروع جنگ علیه کشوری هیچ‌وقت نبوده و نیست و اگر کشوری علیه ما تهدید و اقدامی انجام دهد، پاسخ سختی خواهد گرفت.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز اگر کشوری شروع‌کننده جنگی علیه ما باشد به‌طور حتم تنها شروع‌کننده است، اضافه کرد: ادامه و پایان آن بر عهده آن‌ها نخواهد بود؛ با تقویت موشکی و بنیه دفاعی دنبال کشورگشایی و توسعه‌طلبی نیستیم و موضوع موشکی ما قابل مذاکره در هیچ زمانی نیست.

ن

موشکی دفاعی اینکه کشوری اجازه امنیت کمیسیون مذاکره تهدید خارجی اسلامی اضافه تکلیف جمهوری سیاست بی‌عقلی تعیین آصفری برجام آمریکا شروع‌کننده اشاره آن‌ها افزود نمی‌دهیم دنبال اختیارات موضوع مانند ادامه غربی‌ها تصریح ندارد نظامی مذاکره‌کننده تأکید