برگزیده ها

مازندمجلس: معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: برخی از کشور های منطقه متقاضی خرید سامانه های درمانی سپاه هستند که در آینده در تفاهم نامه ای این سامانه ها را در اختیار آنها قرار می دهیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری ششمین آئین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون و هشتمین کنگره علمی طب رزم که صبح امروز برگزار شد، درباره نقش طب رزم در دفاع مقدس گفت: سپاه در ابتدا شرایط پشتیبانی پزشکی از جبهه ها را نداشت اما در طول دفاع مقدس رشد بسیار خوبی کرد و سامانه های آن به روز شد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ با تایید مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سپاه تشکیل شد و آنروز می توان با افتخار اعلام کرد سپاه در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های چشمگیر رسیده است.

سردار عبداللهی درباره رشد و پیشرفت حوزه بهداشت و درمان گفت: بعد از انقلاب از وارد کننده پزشک به صادر کننده و پذیرنده توریسم درمانی شده است و اگر روزی برای درمان به اروپا اعزام می شدند امروز از انگلستان و دیگر کشورهای جهان برای درمان به ایران سفر می کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت سپاه در حوزه های بهداشت و درمان پرداخت و افزود: در حوزه بهداشت شیمیایی و تشخیص هویت قطب کشور هستیم و اقدامات بسیاری برای ارتقاء سلامت جامعه کرده ایم.

وی افزود: مجموع درمانی ما در قالب بسیج جامعه پزشکی به نقاط مختلف کشور اعزام و خدمات بسیاری به مردم محروم ارائه می دهیم که به نوعی رزمایش و تمرینی برای ارتقاء آمادگی است.

سردار عبداللهی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اولین واحدهای که وارد منطقه زلزله شدند واحدهای درمانی سپاه و ارتش بودند و سپاه ۶ واحد بیمارستان صحرایی در منطقه برپا کرد.

وی ادامه داد: ما در خارج کشور هم حضور داریم و زمانی که کشور های همسایه و جبهه مقاومت در عراق و سوریه از ما خواستند در  جبهه مقاومت حضور یافتیم و خدمات بسیار خوبی ارائه کردیم.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه در ادامه به رشادت ها و از خودگذشتگی های پزشکان اشاره کرد گفت: در زلزله پاکستان و مسئله میانمار تیم های پزشکی را به این مناطق اعزام کردیم و خدمات بسیاری ارائه شد. با توجه به اینکه جنگ های امروز هوا پایه است سامانه های خود را چابک و سیار کردیم که بتوانیم به سرعت جابجا شده و بتواند خدمات درمانی و برنامه ارائه کنیم.

وی افزود: تیم های پزشکی سپاه تا کنون توانسته به هزاران نفر از مردم محروم خدمات ارائه داده و این را وظیفه خود می داند زیرا سپاه از مردم است و در خدمت آنها.

سردار عبداللهی یکی از خلا ها را برگزاری یک کنگره برای بزرگداشت پزشکان دانست گفت: در یک کار جمعی آئین ملی اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون برای بزرگداشت پزشکان برگزار شد و امسال نیز در روزهای جمعه ۱۰ اسفند ششمین کنگره طب رزم در خرمشهر و اردوگاه شهید باکری برگزار می شود و با حضور مسئولان کشوری و لشکری از برگزیدگان تجلیل به عمل می آید.

سردار عبداللهی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وضعیت طب رزم و اینکه با توجه به حضور در جبهه مقاومت و امداد رسانی به رزمندگان در دو کشور عراق و سوریه چه برنامه ای برای آینده دارند گفت: پزشکان ایرانی، جان هزاران رزمنده مجروح جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای سوریه و عراق را نجات دادند و نجات جان این رزمندگان مدافع حرم با ارائه خدمات متنوع درمانی از سوی پزشکان ایرانی انجام شده است.

وی اظهار کرد: ما به درخواست رزمندگان و مدافعین حرم در جبهه مقاومت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان صحرایی سپاه را متناسب با شرایط منطقه مستقر کردیم.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: پزشکان ما به درخواست کشورهای دوست و هم پیمان جمهوری اسلامی ایران همچون عراق و سوریه برای حضور در مناطق جبهه مقاومت گسیل شدند و بسیاری از مجروحان این جبهه را تحت درمان قرار دادند.

وی افزود: علاوه بر حضور در جبهه مقاومت، ما در کشورهای دیگری نظیر پاکستان، پس از سیل چند سال گذشته این کشور و همچنین اتفاقاتی که در میانمار افتاد، به کمک همکیشان خود به نقطه صفر مرزی این کشور با بنگلادش رفتیم و تیم‌های پزشکی به این مناطق گسیل کردیم.

سردار عبداللهی تاکید کرد: طب رزم در نیروهای مسلح با سرعت توسعه یافته و آمادگی دارد در شرایط بحرانی آمادگی لازم را برای نقش آفرینی دارند .

وی ادامه داد: برخی از کشور های منطقه زمانی که قابلیت های سامانه های درمانی سپاه را دیدند متقاضی خرید این سامانه ها شدند که در آینده در تفاهم نامه ای این سامانه ها و تجارب را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

سردار عبداللهی خاطر نشان کرد: پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اخیر نیز درمجموعه سپاه با مشارکت پزشکی قانونی در حال شناسایی است. پیشرفتهای پزشکی سپاه از دوران دفاع مقدس آغاز شد و پس از این دوران پیشرفتهای چشم‌گیر و تحسین برانگیزی به دست آمد است.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران با بیان اینکه این نیرو در نقاط حاشیه کشور نیز خدمات خود را به مردم ارائه می کند خاطر نشان کرد: همه ساله میلیاردها تومان در این مناطق برای خدمت‌رسانی هزینه می‌شود. بیشترین خدمات ما نیز در استان‌های محروم کشور مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی و استان‌های غربی است.

وی ادامه داد: ما سامانه‌های درمانی خود را متناسب با شرایط بحران و همچنین تهدیدات آماده می کنیم و در این زمینه نیز پیشرفتهای خوبی به دست آورده‌ایم. ما آمادگی خود را در تمرینات اختصاصی یا برقراری بیمارستانهای صحرایی حفظ می کنیم. سامانه‌های درمانی ما چابک و سیار هستند تا در کوتاهترین زمان بتوانیم آنها را مستقر کنیم. سامانه‌های پزشکی ما پیشرفت زیادی کرده و حتی دشمن به دنبال شناسایی این سامانه‌ها است. ما متناسب با تهدیدات سامانه‌های پزشکی خود را ارتقا دادیم. ما در کمتر از یک ساعت می توانیم بیمارستان صحرایی را حتی در سخت‌ترین شرایط مستقر کرده و خدمات ارائه کنیم. برخی کشورهای همسایه نیز خواهان خرید این سامانه‌ها هستند و ما در آینده براساس تفاهمنامه با آنها، این سامانه‌ها را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

معاون بهداشت، امداد، درمان و اموزش پزشکی سپاه پاسداران درباره همکاری بهداشت و درمان سپاه با سایر بخشهای پزشکی و درمانی کشور اظهار کرد: ما با سایر بخشهای درمانی کشور تعامل و همکاری مشترک داریم و تجربیات را با یکدیگر تبادل می کنیم و ما حتی تمرین و رزمایش مشترک هم داریم.

سردار عبداللهی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات سپاه برای درمان بیماران پروانه‌ای گفت: ما در حال درمان برخی از این بیماران در سپاه هستیم اما باید یک بستر قانونی برای درمان آنها فراهم می شد و آنها م انند بیماران صعب العلاج تحت پوشش درمانی قرار می گرفتند ما با رایزنی که با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس داشتیم و همچنین همکاری آقای نوبخت که باید از زحمات وی تشکر کنیم، توانستیم به این بستر قانونی دست پیدا کنیم. دو ماه پیش هیئت  دولت این بیماران را تحت پوشش درمانی قرار داد و مسیر قانونی برای درمان آنها فراهم شد.

درمان پزشکی درمانی بهداشت سردار خدمات عبداللهی ارائه مقاومت ادامه پزشکان کشورهای امداد سامانه سامانه‌های کردیم شرایط منطقه معاون درباره مناطق سوریه پیشرفت صحرایی قانونی افزود بیماران بسیاری آمادگی آموزش بیمارستان داریم آینده پیشرفتهای سامانه‌ها همکاری همچنین مستقر رزمندگان متناسب اینکه زلزله کنگره اسلامی اعزام امروز محروم برگزار پاسداران خواهیم اختیار اهدای اظهار درخواست جایزه ششمین انقلاب بخشهای مشترک متقاضی فراهم خبرنگار تهدیدات دادند دوران استان‌های شناسایی رهنمون زمانی همسایه هستیم اقدامات ارتقاء اشاره واحدهای جامعه کننده بسیار بزرگداشت رزمایش دارند هزاران برنامه پاکستان میانمار بتوانیم ایرانی