برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه با ابراز خرسندی از کمک و حمایت دولت صربستان از ایران در سازمانهای بین المللی گفت: معتقدیم راه حل مشکلات منطقه ای و بین المللی از طریق گفتگو و احترام به حقوق بین الملل دست یافتنی است.

مازندمجلس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (دوشنبه) به وقت محلی در نشست خبری مشترک با ایویتسا داچیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری صربستان ضمن قدردانی از مهمان نوازی گرم و صمیمانه دولت، مردم و وزیر خارجه صربستان عنوان کرد: بسیار خوشحالم امروز به همراه یک هیات بزرگ اقتصادی شامل مدیران عامل شرکتهای بزرگ ایرانی و روسای اتاقهای بازرگانی ایران در بلگراد هستم. 
به گزارش نامه نيوز، وی زمینه های گسترش روابط را متنوع برشمرد و افزود: امیدواریم همانطور که در یکی ٢ سال گذشته شاهد گسترش روابط بودیم این روابط هر روز در حوزه های مختلف به نفع مردم ٢ کشورگسترش یابد. یکی از این زمینه ها گسترش روابط مردمی و توریسم است و از زمان لغو روادید با جمعیت زیادی از ایرانیان که به صربستان سفر کردند روبرو بودیم و این جمعیت در آینده نزدیک افزایش قابل توجهی می یابد.
ظریف بیان کرد: ایرانی هایی که به صربستان سفر کردند از مهمان نوازی و گرمی مردم صربستان بسیار خرسندند و برای ما نیز باعث خرسندی است که شاهد حضور شهروندان صربستان در ایران باشیم و آنها استقبال و گرمی مردم ایران را خواهند دید.
وی زمینه های همکاری ایران و صربستان را در حوزه های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و فناوری و منجمله همکاریهای دفاعی خواند که در زمان یوگسلاوی سابق بسیار خوب بوده و افزود: از کمک و حمایت دولت صربستان در سازمانهای بین المللی خشنودیم و معتقدیم راه حل مشکلات منطقه ای و بین المللی از طریق گفتگو و احترام به حقوق بین الملل دست یافتنی است. 
وزیر خارجه گفت: خوشحالم در دو روز اقامتم در این کشور با مقامات عالیه این کشور ملاقات خواهم کرد و دعوت آقای روحانی از همتای صربستانی را به ایشان ابلاغ خواهم کرد و فردا در یک مجمع اقتصادی زمینه های همکاری بخش های خصوصی دو کشور را با حضور تجار و کارآفرینان دو کشور بررسی می کنیم.
وی ادامه داد: این سفر ملاقاتهای سیاسی با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس، وزیر صنعت و وزیر خارجه را با همکاریها بین ٢ بخش خصوصی همراه می کند.   

صربستان خارجه روابط گسترش زمینه بسیار بودیم افزود جمعیت المللی خصوصی خواهم همکاری همراه امروز برشمرد مهمان نوازی اقتصادی خوشحالم ایرانی