برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که این کشور شواهدی درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه در زمان حاضر ندارد.

مازندمجلس: راب منینگ، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: آمریکا گزارش‌های مربوط به کمپین‌های اطلاعات نادرست درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را دنبال می‌کند اما هیچ شواهدی برای استفاده از چنین تسلیحاتی در زمان حاضر در اختیار ندارد.
به گزارش نامه نیوز وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اذعان کرد: ما شواهدی نداریم که نشان دهد در حال حاضر تسلیحات شیمیایی در سوریه به کار گرفته می‌شود.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما شاهد برخی گزارش‌ها بوده‌ایم و این گزارش‌ها را از نزدیک رصد می‌کنیم. آمریکا هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه سوری‌ها را محکوم می‌کند.
پیش‌تر وزیر خارجه روسیه در سخنان خود به انتشار اطلاعات تحریک‌کننده پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و استفاده از کلر در غوطه شرقی اشاره کرد. او این اطلاعات را گمراه‌سازی رسانه‌ای خواند و افزود، مسئولان روسی نسبت به وجود مقدمات چنین اقدامات تحریک‌آمیزی هشدار دادند.
لاوروف گفت، اطلاعات این چنینی را سازمان «کلاه سفیدها» و دیده‌بان حقوق بشر منتشر می‌کنند که از مقرشان در لندن به آنها دیکته می‌شود.
وی تأکید کرد: تلاش برای انتشار اطلاعات از منابعی مانند منابع مذکور طبعا ادامه خواهد داشت و تنها هدف آنها توهین به نیروهای دولتی سوریه و متهم کردن آنها به ارتکاب جنایت‌ است تا بتوانند اقدامات مشابهی را که در مناطق شرقی سوریه شاهد آن هستیم، اجرایی کنند؛ تا جایی که آمریکا به دنبال اجرای سناریوی تشکیل «شبه‌دولت» و تقسیم سوریه است.
سوریه استفاده اطلاعات شیمیایی آمریکا تسلیحات روسیه گزارش‌ها انتشار خارجه اقدامات دنبال سخنگوی پنتاگون می‌کند شواهدی لاوروف