برگزیده ها

مازندمجلس: یک مقام امنیت ملی آمریکا در رأس یک هیأت بلند پایه به پاکستان سفر کرده تا مقدمات از سرگیری همکاری دوجانبه با این کشور را فراهم کند.

مازندمجلس: یک مقام امنیت ملی آمریکا در رأس یک هیأت بلند پایه به پاکستان سفر کرده است تا مقدمات از سرگیری همکاری دوجانبه با این کشور را فراهم کند.
این مقام آمریکایی در ملاقات با مقامات وزارت امور خارجه پاکستان سعی کرد نظر آن‌ها را جلب کند.
سفر مقامات آمریکایی به پاکستان نشان می‌دهد واشنگتن هنوز ارتباط خود را با اسلام‌آباد قطع نکرده است و به دنبال راهی برای ادامه همکاری با این کشور می‌باشد.
محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پیام توییتری خود گفت: این مقام آمریکایی در دفتر وزارت امور خارجه با تهمینه جنجوعه قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه پاکستان ملاقات کرد.
به گزارش داون، وزارت امور خارجه پاکستان حاضر نشده جزئیات دیدار با مقامات آمریکایی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
وی در ادامه سفر خود با احسن اقبال وزیر کشور پاکستان نیز ملاقات کرد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر کشور پاکستان گفت: اسلام‌آباد در موضوع افغانستان از جانب واشنگتن تحت فشار سیاسی قرار دارد.
آمریکا و انگلیس در تلاش بودند تا نام پاکستان را به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه کنند اما اسلام‌آباد سه ماه مهلت گرفت تا شیوه خود در برخورد با تروریست‌ها را اصلاح کند و اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد.
بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.
وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.
پاکستان خارجه آمریکا واشنگتن وزارت ادامه آمریکایی همکاری اسلام‌آباد مقامات ملاقات وزیر کشور اسلام گزارش سرگیری امنیت