برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران گفت: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های علمی و آموزشی میان دو کشور ایران و آلمان احیا شده است.

مازندمجلس: «میکائیل کلوربرشتولد» در مراسم روز «علم ایران و آلمان» در دانشگاه علم و صنعت گفت: روابط کشورهای ایران و آلمان در زمینه‌های علوم، آموزش و فنی و حرفه‌ای است که این روابط پیشینه‌ای صد ساله دارد.
وی افزود: از سال‌های بسیار گذشته علوم یکی از زمینه‌های همکاری میان کشورهای ایران و آلمان بوده است و روابط تنگاتنگ میان این دو کشور طی دهه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.
سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران خاطرنشان کرد: در دو، سه سال گذشته برای زمینه‌های بهبود روابط این دو کشور تلاش شده و در این راستا به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم.
کلوربرشتولد گفت: در وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات دو کشور تحقیقات مشترکی انجام می‌شود و می‌توان گفت طی سال‌های گذشته همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور احیا شده است.
وی عنوان کرد: به طور مثال دفتر DAD در ایران بازگشایی و رفت و آمدها در دو کشور آغاز شد.
سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران تصریح کرد: امضای قرارداد هسته‌ای برجام نقش مهمی در این امر داشته است.
کلوربرشتولد گفت: از آن زمان به بعد روابط دوجانبه ما در همه زمینه‌ها از جمله علوم، بیشتر و عمیق‌تر شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا معاون وزیر آموزش کشور فدرال آلمان به تهران سفر کرد و همراه وی، رؤسای بزرگترین مؤسسه‌ها و انجمن‌های علمی بودند.
سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران افزود: همچنین سفر رؤسای دانشگاه‌های ایران به آلمان در ماه می سال گذشته از دیگر برنامه‌هایی بود که در راستای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله علوم صورت گرفت.
به گفته کلوربرشتولد، مذاکرات میان وزارت آموزش آلمان و وزارت علوم نیز از سر گرفته شده است که بر اساس آن امروز مؤسسات تحقیقاتی دو کشور، روزی را به عنوان روز «علم ایران و آلمان» برگزار می‌کنند که در این روز، زمینه تبادل و همکاری بررسی خواهد شد.
وی اضافه کرد: از سال ۲۰۱۵ دو کشور ایران و آلمان در زمینه احیای روابط، برنامه‌ریزی کرده‌اند و اکنون زمان آن رسیده است که همکاری‌های مشترک توسعه یابد و ما مشتاق هستیم که همکاری‌های مشترک پژوهشی میان دو کشور افزایش یابد.
سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران با بیان اینکه موضوعات بسیار زیادی برای همکاری پژوهشی میان دو کشور ایران و آلمان وجود دارد، گفت: به طور مثال چالش‌های مربوط به محیط‌زیست، آب و تحقیقات مربوط به سلامت می‌تواند بستر همکاری‌های پژوهشی میان دو کشور را ایجاد کند.
آلمان روابط همکاری‌های گذشته فدرال جمهوری زمینه‌های کلوربرشتولد همکاری پژوهشی آموزش مربوط رؤسای توسعه وزارت مشترک عنوان زمینه زیادی سال‌های افزود کشورهای بسیار احیای مؤسسات راستا تحقیقات