برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: رئیس‌جمهور پس از گذشت ۶ ماه عملکرد کابینه را مورد ارزیابی قرار دهد تا ببیند کدامیک از اعضای کابینه توانسته وعده‌های انتخاباتی و قول‌های رییس‌جمهور را عملیاتی کند.

مازندمجلس: رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به عملکرد اعضای هیات دولت اظهار کرد: برنامه رئیس‌جمهور سرعت دادن به توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور بود به همین دلیل لزوم ارزیابی عملکرد کابینه احساس می‌شود. وزرایی که در جلب انتظارات جامعه موفق نبودند یا سطح انتظارات معقولی را برای جامعه به وجود نیاوردند را کنار بگذارد و بدین‌شکل کابینه را ترمیم کند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: از آن‌جا که ۶ ماه اول و ۶ ماه آخر عمر هر دولتی زمان از دست رفته تلقی می‌شود و کارآمدی چندانی در این مدت مشاهده نمی‌شود، نباید سه سال بقیه فرصت باقی مانده عمر دولت را از دست داد.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تبیین معیارهای ارزیابی عملکرد کابینه، گفت: برای ارزیابی صحیح عملکرد کابینه معیارهای مختلفی وجود دارد که با توجه به سهم و میزان تاثیرگذاری این معیارها باید ملاک ترمیم کابینه باشد به طور مثال ممکن است یک وزارتخانه برای بهبود عملکردش نیازمند «اعتبارات ریالی و ارزی» کافی باشد که باید تامین شود یا ممکن است در وزارتخانه دیگری نیازمند اصلاحات نرم‌افزاری باشیم که باید مورد توجه قرار گیرد و یا در وزارتخانه دیگری با صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مناسب یا حتی تغییر مدیران میانی، عملکرد دستگاه مورد نظر بهبود یابد.
سبحانی‌فر تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار اصلاحات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز این وزارتخانه که تعلیم، تربیت و پرورش نیروی انسانی کشور سهیم هستند باید به کارکنان این دستگاه‌ها به ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش توجه ویژه شود تا ضمن رعایت شأن و منزلت معلمان، نیازها و انتظارات به حق آنان نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس خواستار کنار گذاشتن تعارف رییس‌جمهور با وزرای ضعیف کابینه شد و افزود: پس از گذشت ۶ ماه از عمر کابینه دوازدهم رییس‌جمهور باید تعارفاتش با وزرای ضعیف کابینه را با هدف توسعه و پیشرفت کشور، کنار بگذارد به عبارت دیگر برای تامین مصالح جامعه بزرگ فرهنگیان و معلمان باید مصلحت‌اندیشی‌های جزیی و خُرد مدیریتی کنار گذاشته شود.
کابینه عملکرد توسعه وزارتخانه ارزیابی پرورش نرم‌افزاری جامعه انتظارات رییس‌جمهور وزرای اصلاحات دیگری سخت‌افزاری آموزش فرهنگیان افزود معلمان تامین معیارهای پیشرفت سبحانی‌فر رئیس‌جمهور اعتدال بگذارد ترمیم بهبود سخنگوی سبزوار نماینده نیازمند