برگزیده ها

مازندمجلس: نخست‌وزیر ترکیه گفت که نیروهای این کشور، امنیت را در اطراف عفرین برقرار کرده‌اند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، بن علی یلدریم نخست‌وزیر ترکیه گفت که ارتش این کشور در ادامه عملیات شاخه زیتون در عفرین واقع در شمال سوریه، همه مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه را به کنترل خود در آورده‌اند.
وی طی سخنانی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت: ارتش ترکیه عملیات شاخه زیتون را در زمین و هوا ادامه خواهد داد و ما همه مناطق نزدیک به مرزهایمان را به‌طور کامل از لوث تروریسم پاکسازی کردیم.
نخست‌وزیر ترکیه اظهار داشت که قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه شامل عفرین که ترکیه در آنجا در حال مبارزه با تروریست‌ها است نمی‌شود و روشن است که این قطعنامه فقط شامل غوطه شرقی می‌شود.
شورای امنیت سازمان ملل شامگاه شنبه قطعنامه آتش‌بس 30 روزه در سوریه را تصویب کرد و بر اساس این قطعنامه  قرار است در سرتاسر سوریه به مدت دستکم 30 روز آتش‌بس برقرار شود.
در این قطعنامه، داعش، القاعده، النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در فهرست سازمان ملل قرار دارند، از آتش‌بس مستثنا شده‌اند.
ارتش ترکیه از روز شنبه یکم بهمن ماه عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان‌های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می داند و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.دمشق این دخالت نظامی ترکیه را محکوم و آن را تجاوز دانسته و روسیه نیز طرف‌ها را به حفظ خویشتنداری و احترام به حاکمیت سوریه فراخوانده است.
ترکیه سوریه قطعنامه عفرین آتش‌بس نزدیک مناطق امنیت زیتون کردیم شورای مدافع نظامی یگان‌های تروریستی نخست‌وزیر مرزهایمان برقرار به‌طور تروریسم ادامه پاکسازی عملیات