برگزیده ها

مازندمجلس: محسن رضایی در همایش ادبی «سوختگان وصل» با اشاره به نقش قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از قهرمانان واقعی این قصه حقیقی (عملیات فتح‌المبین) قاسم سلیمانی بود.

مازندمجلس: آیین اختتامیه شانزدهمین همایش «سوختگان وصل» با عنوان «سلام سردار» ویژه پاسداشت سردار حاج قاسم سلیمانی عصر امروز (سه شنبه 8 اسفند) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش گفت: من مطمئن هستم برادر عزیزم حاج قاسم سلیمانی راضی به برگزاری چنین برنامه‌هایی نیست و می‌دانم که ناراحت است، چراکه قاسم سلیمانی و همه شهدا و جانبازان ما برای رضای خدا و دعوت الهی یه میدان آمدند اما ما وظیفه داریم برای معرفی این چهره ها به نسل جوان تلاش کنیم.
وی در ادامه با اشاره به خاطراتی پیرامون این سردار جبهه مقاومت گفت: بهمن و اسفند 1360 و دقیقا در چنین روزهایی برای عملیات فتح المبین آماده می‌شدیم تا عملیاتی که برای آزادسازی 2هزار و 700 کیلومتر سرزمین‌های اشغالی طراحی شده بود، انجام دهیم.برای این عملیات از ١١ تیپ سپاه فقط ٣ تیپ وجود داشت و باید ٨ تیپ دیگر ساخته می‌شد که این امر غیرقابل تصوری بود و به‌دنبال افرادی برای تشکیل تیپ و سازماندهی بودیم و باید طی دو ماه این تیپ‌ها را فراهم می‌کردیم.
رضایی ادامه داد: قاسم سلیمانی یکی از افرادی بود که در فتح‌المبین کشف شده و مامور ساخت تیپ رزمندگان کرمان شد. به خاطر دارم که در آن زمان اختلاف بود بین فرماندهان که گفته می‌شد یک گروه رزمی به او واگذار کنیم و پس از عملیات فرماندهی تیپ به او واگذار شود. هدفم از این سخن این است که بگویم امروز جوانان بسیاری داریم که می‌توانند چنین مسئولیت‌هایی را به عهده بگیرند. طی 9 روز تمام این زمین آزاد شد و 9 هزار اسیر گرفته شد و یکی از قهرمانان واقعی این قصه حقیقی قاسم سلیمانی بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قاسم سلیمانی انسانی است که خود را در گمنامی یافته و می خواهد گمنام پرواز کند، گفت: انرژی مبارزه ٤٠ ساله قاسم سلیمانی از چنین ایمانی بر می‌خیزد.
وی اضافه کرد: او انسانی با اخلاص، متعهد و وفادار به امام و رهبری در مسیر انسانیت و اسلامیت است که اقتدار او اقتداری مقدس و امنیت‌ساز است. ما در جنگ خودمان دفاع کردیم تا دشمن را بیرون کنیم و امروز هم اگر در عراق و سوریه مشورت می‌دهیم و کمک می‌کنیم برای دفاع از مظلوم است و ما هیچگاه تجاوز نکرده‌ایم.
محسن رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تبلیغاتی که علیه حضور ایران در کشورهایی مانند سوریه و عراق صورت می‌گیرد، گفت: برخی پیوسته می‌گویند که ایران پول‌های خود را در کشورهای منطقه هزینه می‌کند؛ اما اگر اقتدار به پول خرج‌کردن باشد، عربستان باید مقتدر ترین کشور منطقه بود و تا بغداد و دمشق جلو می‌آمد. ما با پول پیش نمی‌رویم بلکه ایمان الهی برخاسته از تجربه دفاع مقدس است که پیروزی ما را رقم زده است و هیچ قدرتی نتوانسته روبه‌روی آن بایستد.
او اضافه کرد: برخی می‌گویند ما در سوریه پول خرج می‌کنیم ولی ما از 120 میلیارد دلار درآمد هشت سال در سال‌های جنگ تنها 22 میلیارد هزینه جنگ خودمان کردیم، حالا می‌آییم پول خود را به این کشورها بدهیم، بله کمک‌هایی کرده‌ایم ولی در معادن فسفات سوریه و ... جای پا محکم کرده‌ایم. کمک‌های ما جنبه اسلامی و معنوی دارد اما جنبه امنیتی و تامین امنیت ملی نیز دارد. من متاسفم بگویم که اگر پشت سر رزمندگان ما، اقتصاد، صنعت و .... می‌آمد با سرمایه‌گذاری چندین برابر آن به کشور باز می‌گشت.
محسن رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند. اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود. البته در داخل هم برخی از روی نادانی به حضور ایران در سوریه اعتراض می‌کنند که آنها را شماتت نمی‌کنیم.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: قاسم سلیمانی هم برای اسلام، هم برای امنیت و هم برای جمهوری اسلامی می‌جنگد. من زمانی به سفیر فرانسه گفتم شما باید هزینه‌هایی را که ما در جنگ سوریه کرده‌ایم به ما بدهید البته هزینه‌های انسانی ما در این نبرد قابل شمارش نیست، ولی با این اقدام امنیت اروپا تامین شده است درحالی‌که آنها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند بلکه حاضر نیستند بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است. سلام بر سردار، در واقع سلام به رهبری، سلام به مدافعان حرم و سلام به تمام مجاهدان راه خدا است.
سلیمانی سوریه رضایی امروز سردار سخنانش امنیت کرده‌ایم عملیات انسانی می‌گویند منطقه هزینه فتح‌المبین دیگری ناراحت می‌کنیم می‌آمد میلیارد اروپا البته گمنام تامین پرواز اسلامی کردیم خودمان اسفند می‌شد افرادی اشاره ادامه مصلحت داریم رزمندگان واگذار رهبری اقتدار اضافه مبارزه بگویم همایش تشخیص