برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در نشستی ارتقاء کمی و کیفی موشک‌های بالستیک ایران را مایه نگرانی خواند.

مازندمجلس: «ژوزف ووتل»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه شب در نشستی در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان با محوریت ایران سخنرانی کرد. 
فرمانده آمریکایی در بخشی از این نشست درباره برنامه موشکی ایران ادعا کرد: «ایران، کماکان به توسعه توانمندی‌های پیشرفته در زمینه موشک‌های بالستیک و انتقال آنها به حوثی‌ها و حزب‌الله ادامه می‌دهد. این کار آنها را قادر خواهد کرد به شریکان و متحدان آمریکا حمله کنند.»
«ووتل» در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «این احتمال که ایران در سال‌های بعد از اتمام برنامه جامع اقدام مشترک، برنامه هسته‌ای خودش را احیا کند، همچنان یک خطر بالقوه است.»
او در بخش دیگری از این نشست، ارتقاء کمی و کیفی موشک‌های بالستیک ایران را مایه نگرانی برای آمریکا خواند. او در پاسخ به سوال یک قانونگذار آمریکایی گفت: «فکر می‌کنم شما به یکی از نگرانی‌های اصلی ما اشاره کردید که رشد تعداد و کیفیت موشک‌های بالستیک آنها و صدور و انتقال آن توانمندی‌ها به سایر گروه‌ها و مکان‌ها در منطقه است.»
فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا همچنین گفت: «ایران، همچنان تهدید اصلی علیه منابع آمریکا و شراکت‌های آن در منطقه مرکزی به شمار می‌رود. رقابت میان ایران و عربستان برای کسب نفوذ در منطقه، چالش‌های امنیتی متهدد در سراسر منطقه را تشدید می‌کند.»

آمریکا موشک‌های منطقه برنامه بالستیک فرمانده مرکزی آمریکایی همچنان ادامه نگرانی ارتقاء انتقال