برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه پلیس برای امنیت بازارها و مراکز خرید در آستانه سال نو خبر داد.

مازندمجلس: سردار حسین رحیمی به برنامه‌های ویژه نیروی انتظامی در تهران برای شب عید امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر دو عملیات­ که در یکی از­ آنها اعضای باند سرقت فرش‌های نفیس معروف به باند ماکسیما دستگیر شده و در عملیات دیگر حدود ۲۴۱ نفر از مزاحمین خیابانی دستگیر شدند، طرح ویژه امنیت بازارها و مراکز خرید را نیز آغاز کرده‌ایم.
به گزارش نامه نیوز او ادامه داد: براساس این طرح ماموران آگاهی در قالب ماموران مخفی و ملبس ناجا در این مراکز حضور داشته تا امنیت خریدهای شب عید مردم به بهترین نحو برقرار گردد. همچنین به منظور تسهیل در عبور و مرور، بیش از ۷۰ درصد از نیروهای راهنمایی­ و رانندگی تهران بزرگ از ساعات پایانی روز کاری تا حدود ساعت ۱۰ شب در معابر مستقر هستند.
سردار رحیمی درباره تمهیدات­ فاتب­ برای دربی پایتخت گفت: به منظور برگزاری هرچه بانشاط‌تر شهرآورد پایتخت کلیه واحدهای انتظامی اعم از یگان‌های ویژه، ‌امداد و راهنمایی و رانندگی در ورزشگاه آزادی و پیرامون آن حضور خواهند داشت.
سردار رحیمی در ادامه در­­ برنامه­ «بحث روز» به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت و همچنین برنامه‌های پیش روی فاتب­­ پرداخت.
رحیمی با مقایسه‌ای میان شاخص‌های امنیت در پایتخت ایران نسبت به پایتخت‌های اروپایی گفت: براساس آمارهایی که حدود دو ماه پیش در اختیار ما قرار گرفت شاخص همه جرایم به ویژه جرایم خشن در سطح پایتخت روند نزولی داشته است. این در حالی است که در جایی مانند لندن شاهد آن هستیم که برخی جرایم در این شهر از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش را شاهد بوده است.
او ادامه داد:‌­ در ماجرای تب ارزی اخیر که شاهد آن بودیم، ­ پس از تصمیم مسئولان ذیربط مبنی بر ورود نیروی انتظامی به موضوع، نیروهای فرماندهی تهران بزرگ ظرف کمتر از ۵ دقیقه، ‌۹۰ دلال و اخلالگر بازار ارز را از سطح شهر جمع‌آوری کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ که در شبکه رادیویی ایران صحبت می‌کرد، همچنین درباره حادثه خیابان پاسداران گفت:‌ با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی راننده اتوبوسی که ماموران ناجا را زیر گرفت، پیش از پایان سال به دار مجازات آویخته خواهد شد.
او از قصاص عامل شهادت­ ماموران ناجا خبر داد و گفت:‌­ پرونده این فرد هم اکنون در مرحله کیفر خواست بوده­ و در اختیار دادگاه قرار دارد­ و براساس اطلاع بنده وی پیش از پایان سال به دار مجازات آویخته خواهد شد. از ابتدای شروع این ماجرا دستگاه قضایی همکاری تنگاتنگی با نیروی انتظامی داشت.
او در خصوص اقدامات ناجا در حوادث اخیر نیز ­افزود: خط قرمز نیروی انتظامی امنیت مردم است. از این رو­ فرماندهی نیروی انتظامی هم به جد بر اجرای کامل آن تاکید دارد. ­ از همین رو به کلیه یگان‌های تحت امر دستور داده شده تا در این زمینه با قاطعیت هرچه تمام‌تر عمل شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ­ به ماجرای خیابان پاسداران اشاره کرد و افزود:‌ با وجود هجمه‌های فراوان و هیاهوهای رسانه‌های بیگانه، پلیس در رخداد اخیر با شجاعت همراه با عقلانیت رفتار کرد. از این رو پس از ساعت‌ها گفتگو و مذاکره با سردسته‌های این جریان و عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی آنان، ضرب‌الاجلی را برای آنان تعیین نمود تا به اقدامات هنجارشکنانه خود پایان دهند و زمانی که این ضرب‌الاجل به پایان رسید با اقتدار هرچه تمام‌تر ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه تمامی آشوبگران را در خیابان پاسداران دستگیر کرده و حتی اجازه فرار به یک نفر از آنان را نداد.
انتظامی نیروی رحیمی تهران امنیت سردار پایان پایتخت ماموران همچنین جرایم خیابان پاسداران ادامه دستگیر براساس تمام‌تر کار فرمانده اقدامات دستگاه دقیقه مجازات قضایی آویخته رانندگی اشاره مراکز برنامه‌های اتوبوسی راننده منظور نیروهای ماجرای اختیار یگان‌های درباره فرماندهی