برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور گفت: برای اولین بار است این میزان رشد اشتغال در کشور ایجاد شده و کیفیت نیز ارتقا یافته که امید است با رشد اقتصادی کشور شاهد رونق معیشت مردم باشیم.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر اینکه این تلاش‌ها می‌تواند استان هرمزگان را در مسیر توسعه پیش ببرد، اظهار داشت: برای جزایر کشور حرکت بسیار خوبی در دست اجراست و تصمیم گرفته شده از طریق اعتبارات دولت برای هر جزیره 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شود و برای توسعه گردشگری جزایر اقدامات خوبی در دست اجراست.
وی با بیان اینکه با کمک خیّرین اقدامات خوبی برای فضاهای آموزشی، ورزش و فرهنگی در دست اجراست، افزود: امید است مردم بتوانند با استفاده بیشتر از فرهنگ ملی و مذهبی و با بهره‌گیری از سبک خاص استان و هنر این استان برخوردار باشند.
رئیس جمهور با اشاره به آغاز توسعه بندر شهید رجایی و عملیات اجرایی فاز سه این بندر گفت: ایجاد راه‌آهن در این بندر به رشد و توسعه این بندر کمک می‌کند.
روحانی، بندرعباس و شهید رجایی را بندر راهبردی کشور خواند و افزود: شهروندان این استان از مرزبانان غیور هرمزگان هستند.
وی از طرح فولاد به عنوان یکی از قطب‌های فولاد کشور  نام برد و بیان کرد: برای دستیابی به 55 میلیون تن تولید فولاد حرکت می‌کنیم، همچنین ایران در رتبه نخست در زمینه تولید آهن اسفنجی در دنیا قرار گرفته است.
رئیس جمهور یادآور شد: با افتتاح طرح جدید در نفت ستاره 4 میلیون لیتر در روز به تولید بنزین اضافه شد.
روحانی با تأکید بر اینکه ملت ما خواستار توسعه و تعادل توسعه و پیشرفت کشور هستند، افزود: البته اشتغال برای دولت اهمیت بالایی دارد و با توجه به آمار اشتغال ما رشد قابل توجهی داشته است.
وی ادامه داد: برای اولین بار است این میزان رشد اشتغال در کشور ایجاد شده و کیفیت نیز ارتقا یافته که امید است با رشد اقتصادی کشور شاهد رونق معیشت مردم باشیم.
رئیس جمهور تبیین کرد: مجموعه دو پالایشگاه بندر بالغ بر 50 درصد تولید بنزین کشور را تأمین می‌کنند.
روحانی افزود: در حوزه آب روستایی در زمینه کشت گلخانه‌ای و  پرورش ماهی در دریا و میگو اقدامات خوبی در مجموع در استان آغاز شده و این طرح ادامه پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: وقتی به منطقه‌ای برای تأمین آب فشار بیاید مشکلات عدیده ایجاد می‌شود، ما در برخی استان‌ها در حوزه خشکسالی مشکلات زیادی داریم، استان‌های متعددی هم البته شرایط بهتری نسبت به سال گذشته دارند.
رئیس جمهور ادامه داد: استان‌های شرقی و جنوبی و مرکزی از استان‌های مشکل‌دار در حوزه آب هستند.
روحانی با تأکید بر اینکه در حوزه آب در هرمزگان باید اقداماتی را انجام دهیم، افزود: نخست مدیریت مصرف آب کشاورزی از 170 هزار هکتار اراضی استان بالغ بر 100 هزار هکتار از  سیستم نوین آبیاری بهره‌مند است، البته کافی نیست.
وی تأکید کرد: باید با تشویق بخش خصوصی برای تصفیه فاضلاب در دستور کار قرار بگیرد و آب تصفیه شده توسط بخش خصوصی را برای زراعت استفاده کنیم، چراکه نسبت به شیرین‌سازی آب دریا و آبشیرین‌کن هزینه کمتری دارد، البته احداث سد را هم باید در دستور کار قرار دهیم.
رئیس جمهور تشریح کرد: استان‌های بحرانی داریم، اما هرمزگان با توجه به قرار گرفتن در کنار دریا، مشکلات کمتری را دارد.
روحانی در پایان تبیین کرد: احداث آزاد راه بندرعباس ـ کرمان با ظرفیت بخش خصوصی و همچنین احداث آزادراه سیرجان ـ بندرعباس نیز در حال اجراست.
روحانی استان توسعه افزود جمهور البته تولید اجراست اینکه تأکید استان‌های هرمزگان فولاد اشتغال ادامه بندرعباس مشکلات ایجاد احداث خصوصی اقدامات گرفته کمتری داریم دستور تصفیه کار هکتار تأمین عنوان استفاده جزایر باشیم معیشت رجایی می‌کند بنزین زمینه همچنین میلیون تبیین