برگزیده ها

مازندمجلس: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه کردستان عراق با امضای طوماری خواستار خروج نیروهای ترکیه از اراضی خود شدند و دو هفته مهلت تعیین کردند که به این درخواست آنها پاسخ داده شود.

مازندمجلس: یک نهاد غیر دولتی منطقه کردستان عراق موسوم به «ایناف» اعلام کرد که بیش از ۱۰ نفر در کردهای منطقه کردستان عراق با امضای طوماری خواستار اخراج نیروهای ترکیه از این منطقه شدند.
‌ در این نامه آمده است که امضاکنندگان در صورت عدم پاسخگویی به درخواست آنها به دولت عراق و پارلمان این کشور مراجعه می‏کنند.
«هیمن مامند» رئیس مرکز ایناف به السومریه نیوز گفته که ۱۰۴۰۰ نفر از اهالی منطقه کردستان عراق این طومار را امضا کردند.
مامند افزود: پارلمان منطقه کردستان عراق در سال ۲۰۰۳ طرح خروج نیروهای ارتش ترکیه از اراضی کردستان را تصویب کرد، اما هنوز اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: برای پاسخ به این درخواست دو هفته مهلت دادیم و در صورت عدم پاسخگویی، به دولت عراق و پارلمان آن مراجعه می‏کنیم.
منابع آگاه در عراق می‎گویند که بیش از ۲۰ پایگاه ارتش ترکیه در منطقه کردستان وجود دارد و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» یا همان گروه پ ک ک (که ترکیه آن را گروه تروریستی می‌داند) به این پایگاه‌های حمله می‌کنند که آخرین مورد آن در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ صورت گرفته است.
گروه پ ک ک اعلام کرد که بیش از ۳۲ نظامی ترکیه‎ای در تاریخ ۱۴ فوریه کشته و زخمی و یک تانک و دو خودری نظامی مستقر در داخل پایگاه نیروهای ترکیه در شمال دهوک نیز منهدم شدند.
طبق آمار رسمی، از آغاز مجدد درگیری‌ها میان دولت ترکیه و تروریست‌های پ.ک.ک در جولای 2015، بیش از 1200 نفر شامل نیروهای امنیتی و غیرنظامیان، جان خود را در حملات گروهک پ.ک.ک از دست داده‌اند.


ترکیه کردستان منطقه نیروهای پارلمان پایگاه نظامی مامند فوریه تاریخ پاسخگویی موسوم ایناف اعلام درخواست مراجعه