برگزیده ها
شکافی عمیقی نسبت به آرمان‌های شهدا در جامعه ایجاد شده و این قابل قبول نیست

مازندمجلس: نائب رئیس اول مجلس گفت: فاصله و شکاف عمیقی نسبت به آرمان ها و ارزش های شهدا در جامعه ایجاد شده و این قابل قبول نیست.

مازندمجلس:، مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: وظیفه داریم که راه شهدا، ارزش ها و خواست های شهدا را ادامه داده تا شرمنده آنها نشویم.

وی افزود: زمانی که گرفتار مادیات، پست و قدرت و کارهایی شدیم که به ذهن شهدا نمی گنجید نمی توانم توجیه کنم که چرا اینگونه شدیم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جامعه پزشکی و ما در وضعیتی قرار داریم که به شعارها ، فکر ها و ایده هایی که شهدا داشتند فاصله و شکاف عمیقی وجود دارد و این قابل قبول نبوده و خدا از ما نخواهد پذیرفت.

پزشکیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به فرمایشات ایشان در زمینه بی عدالتی، مصداق بارز آن را در برخی پزشکان می بینیم .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با کدام منطقی می توانیم بپذیریم که بعد شهیدان ، ساختاری درست کردیم که شکاف عمیقی در جامعه بوجود آمده و بگوییم که نمی شود کاری کرد؟

وی یادآور شد: ما دشمن را زمینگیر کرده و با تمام قدرت پوشالی اش بیرون راندیم اما در ساختن رسالت و در مسئولیتی که به عهده داریم موفق نبوده ایم.

پزشکیان ادامه داد: این رفتارها با هیچ منطقی چه از نظر اعتقادی و چه باوری همخوانی ندارد. در جامعه ای که بیشتر جوانان بیکار هستند برخی میلیون ها در آمد دارند اما از کمبود درآمد گلایه داشته و حتی مالیات هم پرداخت نمی کنند.اینجا باید کاری کرده و بی عدالتی وحشتناکی که در جامعه ایجاد شده را از ریشه کن کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روز قیامت نمی توانیم جوابگوی خدا باشیم، اذعان داشت: ما نمی توانیم پاسخگوی شهدا باشیم؛ چرا که آنها رفتند و ما ماندیم که شاهد این بی عدالتی ها بوده و این مشکلی است که با آن درگیر هستیم.

وی افزود: متاسفانه دعوا بر سر درآمد و قدرت است و این رفتار باید در سیستم ما اصلاح شود.شهیدان این رفتارها را از ما قبول ندارند و هر کسی باید در جایگاهی که قرار دارد اصلاحات را صورت دهد.

پزشکیان در پایان با بیان اینکه ما شرمنده شهدا هستیم، خاطر نشان کرد: امتحان سختی پیش رو داریم و انشاءالله خداوند متعال کمک مان کند تا بتوانیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

جامعه پزشکیان اسلامی داریم شورای کار عمیقی ادامه عدالتی توانیم منطقی شهیدان رفتارها اینکه درآمد باشیم هستیم شرمنده جایزه اهدای ششمین رهنمون ایجاد نبوده افزود اظهار فرمایشات