برگزیده ها

مازندمجلس: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ما به یک وفاق ملی نیازمندیم .

مازندمجلس:  لعیا جنیدی در مراسم سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری که در سالن مجتمع امام علی (ع) در ارومیه برگزار شد افزود: ما برای حفظ امنیت کشور و محافطت از آن نیازمند تقویت قدرت گفت‌وگو با همدیگر هستیم و باید به عدم توانایی گفت‌وگو با همت جمعی پایان دهیم تا به وفاق ملی برسیم.
به گزارش نامه نیوز وی با تاکید بر اینکه مسئله فردیت در مقابل اهمیت وجود کشور مهم نیست افزود: باید کشور برای نسل‌های بعدی باقی بماند و همه با تمام توان، با هر اعتقاد و هر نوع ارزش اخلاقی برای حفظ کشور و برقراری گفت و گوی تمام عیار ملی که بتواند ما را به نقطه وفاق برساند گام بردارد.
جنیدی با بیان اینکه ما به اعتماد متقابل دولت و ملت برای پیشرفت کشور نیاز داریم و این اعتماد متقابل از گفت و گوی متقابل حاصل می شود تصریح کرد: اگر حرف دولت مورد سوء تعبیر ملت و حرف ملت مورد سوء تعبیر دولت قرارگیرد هیچگاه شاهد پیوستگی بین دولت و ملت نخواهیم بود و تا زمانی که نیاموزیم چگونه با هم حرف بزنیم همیشه باید نگران این سوء تعبیر باشیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برای هرجامعه ای که خواهان پیشرفت است باید انسجام خوبی بین دولت و ملت برقرار شود باید ملت و دولت برای پیشرفت با هم منسجم باشند و این یکپارچگی بیش از هر جامعه ای برای ایران لازم است.
وی قوه قضائیه را نماد حاکمیت قضایی دولت دانست و گفت: قوه مقننه باید قوانینی را وضع کند که  رشد و تعالی جامعه را تضمین کند .
جنیدی گفت: تمام کسانی که پایبند قانون هستند تحت صیانت سیاسی و قانونی قرار دارند.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه طبق قانون اساسی همه مردم باید دربرابر قانون مساوی باشند افزود: قانون مدون در جامعه حتی با وجود نقایص آن باید بی هیچ تبعیضی اجرا شود و همگان در برابر آن مساوی هستند پس نباید قانون سلیقه ای اجرا شود.
وی قانونی را عادلانه دانست که موجب رشد جمعی و فردی شود و گفت: قانونی عادلانه است که جامعه و کشور را بالغ کند و برای آن رشد و تعالی در تمامی جنبه ها را به ارمغان بیاورد.
جنیدی آرمانخواهی را موتور محرکه هرکشور دانست و گفت: ملتی که آرمان خواه باشد  باید در مسیر رشد و بالندگی کشور گام بردارد.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه هم استقلال نهاد وکالت و هم استقلال نهاد قضاوت نیاز است خاطرنشان کرد: علاوه بر استقلال این دو نهاد، استقلال وکلا و قضات نیز لازم است.
وی با اشاره به اهمیت استقلال وکلا افزود: استقلال وکلا یک خواسته صنفی نیست بلکه به سبب حق دادخواهی ملت، وکیل نیاز به استقلال دارد تا وظایف خود تنظیم گری اش را از این طریق بخوبی انجام دهد.
جنیدی با اشاره به آذربایجان غربی به عنوان ایرانی کوچک که ترکیبی از ادیان و اقوام مختلف است گفت: تمامی اقوام و ادیان مختلف با همدلی و بردباری در کنار هم زندگی می کنند که این همدلی و انعطاف ستودنی است.
معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: درحالی که در بسیاری از کشورها بدلیل وجود ادیان مختلف خشونت ها و هتک حرمتهای انسانی بیشماری می شود ولی در ایران بدلیل فرهنگ غنی، اقوام و ادیان مختلف در ان با صلح و ارامش و همدلی زندگی می کنند.
استقلال قانون جنیدی جمهور حقوقی معاون ادیان جامعه اینکه افزود مختلف همدلی دانست قانونی تعبیر اقوام پیشرفت متقابل گفت‌وگو اهمیت سلیقه زندگی بدلیل اشاره نباید تمامی تعالی اعتماد بردارد مساوی عادلانه باشند