برگزیده ها

مازندمجلس: یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از نظر اکثر مردم آمریکا، سیاست‌های دونالد ترامپ برای مسلمانان و لاتین‌تبارها، «بد» بوده است.

مازندمجلس: در حالی که هفتم اسفند ماه و با انتشار نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا مشخص شد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باز هم در عدم محبوبیت رکورد جابه‌جا کرده، حالا در یک نظرسنجی جدید از مردم آمریکا درباره سیاست‌های رئیس‌جمهورشان در قبال مسلمانان، لاتین‌تبارها و مساله نژادپرستی سوال شده است.
به گزارش نامه نیوز نظرسنجی مشترک NORC و خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که از نظر ۵۷% آمریکایی‌ها، سیاست‌های ترامپ برای مسلمانان، «بد» بوده و ۵۶% هم فکر می‌کنند که این سیاست‌ها برای لاتین‌تبارها، «بد» بوده است.
از نظر ۴۷% از مردم آمریکا، سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور برای سیاه پوستان، «بد» بوده است. این رقم در میان خود سیاه پوستان ۷۵% بوده است.
نکته جالب توجه و تامل برانگیز در این نظرسنجی تازه این است که حدود نیمی از آمریکایی‌های بزرگسالی است که اعتقاد دارند دونالد ترامپ، نژادپرست است.
طبق این نظرسنجی، ۴۷% از بزرگسالان آمریکایی، رئیس‌جمهور کشورشان را نژادپرست می‌دانند. این رقم در بین دموکرات‌ها، ۸۵% است و در میان جمهوری‌خواهان ۲۱%.
نظرسنجی مذکور از ۱۰ تا ۱۵ فوریه به دو روش آنلاین و مصاحبه‌های تلفنی بین ۱۳۳۷ بزرگسال آمریکایی و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام شده است
نظرسنجی‌ای هم که اوایل ماه جاری منتشر شده بود، نشان می‌داد محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین حد از ابتدای حضورش در کاخ سفید رسیده است. طبق نظرسنجی موسسه SSRS میزان رضایت از عملکرد ترامپ به ۳۵% رسیده که این رقم نسبت به ماه پیش از آن، ۵% افت  داشته است. 

نظرسنجی ترامپ آمریکا سیاست‌های رئیس‌جمهور نژادپرست پوستان آمریکایی رسیده لاتین‌تبارها مسلمانان می‌دانند محبوبیت دونالد